Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

roepiller
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 10:24

Jeg er blevet anbefalet at bruge roepiller i min daglige fodring. Men jeg har ikke prøvet dette før så jeg aner simpelthen hen ikke hvilken mængde jeg skal anvende.

Jeg har 4 ponyer. To tinkere og to fjordheste. De er alle fire i god foderstand.

Hvordan ville i bedst fodre dem. De skal vedligeholdes. Aktuelt bruges de ikke til ridning idet jeg er gravid.

Med daglig fodring mener jeg kun krybbefodret idet de har hø ad libitum.

Jeg har hidtil fordret med LeisureMix, lucerne og salvimin.

Jeg har ofte fået fortalt at det er en dyr måde at fodre på, men har ikke fået en anden løsning.

Så hvis nogen har en ide om en billigere måde at fodre på er jeg meget åben for forslag.

0
0
Svar på denne tråd

Foderplan
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 10:35

Roepiller er super godt foder, jeg bruger det selv og har brugt det længe.

Det er nøjsomme heste du har, så jeg vil anbefale en foderplan bestående af godt med hø/wrap, roepiller, måske lidt lucerne (for tilførsel af protein hvis det er nødvendigt) og så et vitamin- og mineraltilskud, fx Salvimin Grøn eller travo Extra.

Du kan få lagt foderplaner hos www.foderplan.dk - hun er uafhængig og laver foderplaner ud fra de ting man ønsker at fodre med, og hun er rigtig dygtig.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

jeg har
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 11:00

også kun hørt positivt om roepiller. Og udfra det jeg kan læse mig frem til er de jo velegnet til mine fire små. Men hvilken mængde skal jeg anvende dem i. Altså hvor meget skal de have pr. fodring

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville mægtig
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 11:03

gerne bruge roepiller pga de positive ting man hører, men jeg har desværre ikk muligheden pga. opblødningen mv. Så det blir først engang hvis vi får hestene hjem så jeg selv skal fodre det blir aktuelt...

så jeg vil osse sige det er engod ide for dig.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

Til dd 10 okt 2007 med hjemmesiden www.123hjemmeside.dk/ qanticopainthorse

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 13:37

hvad forhold man blander, men mener de fleste siger 1:4 - og andre 1:5-6 .. Så blev du så klog - hihi..

Nogen vil ha at de er meget våde når de har trukket et døgn, og andre vil ha dem lidt mere tørre, så prøv dig frem..

Jeg har ALDRIG haft min hest hjemme, men har ikke haft problemer med at bruge Roepiller alligevel.. I vinterperioden holder sådan en portion sig nemt 3-4 dage uden problemer, så man behøver altså ik nødvendigvis skulle afsted hver eneste dag for at lave dem..

Min Tinker som er 150 cm, 500 kg, blir redet på tur el. ridebane min. 1 time dagligt - for det meste mere, vil få

300 RC

1 kg. Roepiller (tør)

salt

12 kg hø el. wrap - måske mere..

TINKER METTE & MISS I´WILL

0
0
Svar på denne tråd

til Mette
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 17:15

giver du 1 kg roepiller pr fodring eller pr døgn

0
0
Svar på denne tråd

InaAnd
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 20:55

Ikke for at jeg vil svare for Mette, men det er meget sjældent at nogen fodrer med 1 kg pr fodring.

Som regel giver man 1-1½ kg max pr døgn. Til store heste.

Til dine fjordheste vil jeg mene at 500-600 gram roepiller vil være passende om dagen. (500-600 gram til hver)

+ Hø og tilskudsfoder (Salvimin)

Hvis du vil have dem mere tørre end våde, skal du blande i forholdet 1:4. Så er de HELT opløste.

Hvis de skal være mere våde kan du komme mere vand i.

Mine kan bedst lide dem tørre/lidt fugtige.

Ved 500 gram roepiller skal der altså mindst 2 liter vand i.

De skal stå mindst 4-5 timer og trække i koldt vand.

Dejlig boxerhan søger nyt godt hjem. Se præsentation.

Hilsen Kanoagaard

med

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.

0
0
Svar på denne tråd

Ja Kanoagaard har ret
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 21:51

Min Tinker får i vinterperioden - altså fra når hun kommer ind på stald igen 1 kg. Roepiller pr. dag.. Hun får lidt med sine vitaminer til morgen,og resten til natten sammen med sin hø og wrap- og alt plejer at være væk næste morgen.Jegkan ik selv li at de er alt for smattet, ogdet sviner af hel... til i kryppe og væg og vandkop ..

TINKER METTE & MISS I´WILL

0
0
Svar på denne tråd

tak for
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 07:25

jeres svar. Jeg tager hestene på stald i næste uge også skal jeg have det afprøvet. Nu er det jo heldigvis ikke kræsne heste, de er altid sultne. Smil

0
0
Svar på denne tråd

Roepiller
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 08:33

Min tinker får også roepiller.

Han laver ikke så meget og han får 300-400 g roepiller om dagen.

Så giver jeg ham travo extra, gulerødder og selvfølgelig godt med hø og wrap.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider