Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lucerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:00

Hej !!

Vi overvejer meget at tage et par produkter mere ind og forhandle, derfor en lille forspørgelse.

Lucerne : Hvilke mærke bruger I, pris, hvor meget bruger I ca og hvilken landsdel kommer i fra (det er mere for at se om der er prisændringer rundt om i landet) ??

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Lucerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:08

Da jeg brugte lucerne var jeg glad for Dangrønts lucerne.

Den koster 117 kr i Næstved på sydsjælland.

Hartog var jeg også glad for, men jeg synes efterhånden at der var for meget halm i. Den koster 115 kr kr i Næstved.

Jeg brugte ca 300-500 gram om dagen, bare lige til at forlænge tyggetiden.

Dangrønts er mere grov i strukturen end Hartogs, og det var et plus.

Dejlig boxerhan søger nyt godt hjem. Se præsentation.

Hilsen Kanoagaard

med

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.

0
0
Svar på denne tråd

Lucerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:29

Jeg bruger lucerne fra St. Hippolyt. Det er uden olie og meget lidt melasse.

Jeg giver 120 kr. for en balle m. 20kg. Kommer fra roskilde

Hesten får mellem ca. 1½ kg. om dagen.

0
0
Svar på denne tråd

Lucerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:32

I år har vi et ret stort forbrug af lucerne i stalden. 370kg om måneden på 16 heste, som får imellem 500g og 1½ kg om dagen.

Sidste år var forbruget mindre og der brugte vi hartog... Det var af varierende kvalitet... vi fandt af og til træstykker i det.

Men i år har vi så købt det i plastindpakkede minibig af 350-370kg. Det er købt hos en landmand (Der desuden er bruger her på HN - skriv PB hvis du vil have navnet.)

Her er kg. prisen 1,5-1,7 kr. pr kg!

Med hartog tror jeg kg prisen var lige over 4 kr pr. kg! Så det en besparrelse der er værd at tage med.

Mvh.

Helle

Dansk Svensk gårhunde hvalpe sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:37

prøvet både Dangrønt, Hartog og Alfa A ...

Mine heste kan bedst lide Alfa A, så det er den jeg bruger.

Bruger 20 kg ca. på 14 dage til 130 kr pr. sæk.

Kommer fra sydøst jylland.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

dangrønt
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 15:01

hej jeg har forsøgt mig med dangrønt, men da den er meget grov så ville mine fine heste (G) ikke spise den - synes også alfafa A er bedst og billigt... ved ikke hvad vi giver da det er med i foderet hvor jeg står... Men kan bare ikke anbefale dangrønt, hvis det er lidt kræsne heste. er dog sikker på den er god til dem der sluger maden, fordi den er så grov...

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

Lucerne
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 15:58

Hartog lucerne og Hippolyt lucerne er samme produkt.

Dejlig boxerhan søger nyt godt hjem. Se præsentation.

Hilsen Kanoagaard

med

Madelaine af Nord-Als

& Kanoa.

0
0
Svar på denne tråd

Alm tørret lucerne i bigballe
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 09:09

Hej

Jeg bruger alm tørret lucerne som er pakket i en bigballe fra tørrefabrikken...det er den "rene" vare uden melasse, olie e.l. og hestene æder det gerne.

Bruger ½-1 kg daglig i krybbefoderet, del for at forlænge tyggetid, samt det er godt for såvel avlshopper som føl/plage pga vitaminerne i det!

Bor i sdrjylland.

Køber det ved en landmand, som får stort parti hjem hvert år;giver ca 1½ kr/kg.

Lene

SKØNT HOPPEFØL E. DE NOIR/CLASSIC SÆLGES. SE MERE PÅ PRÆS OG VIDEO PÅ MAXULRIK.DK.

0
0
Svar på denne tråd

lucerne
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 09:22

bruger den røde fra dangrønt. har prøvet en af de andre mærker, men det var alt for fint snittet og ikke nok tyggetid.

jeg gav sidste vinter 90 kr for en pakke a 20? kg, købt gennem 'gulerodsmanden' dvs leveret.

bruger det til at øge tyggetiden i fodret, og hver hest får ca 1-2 store håndfulde (bruger ca 40-50 kg/md.)

jeg bor i det sydvest jyske

www.erfagruppensyd.dk

RDH hoppe, drægtig sælges

Hingsteføl sælges:

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

bruger...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 10:28

Alfa-A - 105 kr. for 20 kg...

Det fra Dangrønt er der tit store træstykker i, synes jeg.

...og hobitterne *Lisa og Kalina♥*

Ser du et pindsvin ude om dagen, så kontakt www.pindsvin.dk

Er du så klog, at du ved, at du muligvis kan tage fejl?

0
0
Svar på denne tråd

alfa-a
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 11:38

jeg bruger også alfa-a fra equidan. det er en fin struktur som også min senior kan klare. nogen gange bruger jeg den fra videbæk også. den har kun 7,5 procent melasse hvor alfa-a har 10

mvh hilsen
SUNFLOWER
dejlig 3 års til salg. se præs.

SØGER opstaldning til 2-3 heste her i vinter, max 10 km fra aabenraa, NOGEN DER KAN HJÆLPE
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 12:18

Hartog lucerne.. Hesten får 1 kilo om dagen.. Jeg bor i Midtjylland.. Prisen er 100 kroner pr. sæk, men kun fordi jeg køber et kæmpe lager ad gangen.. Ellers koster de 120-130 kroner..

Jeg har brugt Alfa, men jeg syntes der var alt for meget smulder i en sæk, hvor der ikke er ret meget smulder i Hartog..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 21:26

lucerne uden tilsætning, både lang og snittet, lige fra ballen her på ejendommen. Og så er det hjemmelavet.. 5 kg pr stor hest om dagen somme tider

Leggings til brede lægge sælges, sorte, som nye, sms 28111652

Superlækkert lucernehø sælges, 85% tørstof, snittet eller hel, fra 1,7 kr/kg. Kontakt 40301156 (postnr.8882)

0
0
Svar på denne tråd

lucerne
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 21:40

Jeg har prøvet flere forskellige lucerne produkter.

Hartog Lucerne mix, dangrønt mf...

Dangrønt synes jeg var for groft. For det første stak jeg mig konstant på det og fik det op under neglene i kødet(av). Hestene spiste det med glæde. 130 kr

Lige pt bruger jeg hartog Lucerne mix. Jeg har brugt det før og var egentligt også glad for det, da jeg syntes det var et godt og fint produkt. Men da jeg fik sækkene hjem i tirsdags, blev jeg faktisk lidt skuffet. Jeg synes det er blevet meget smulret og kvaliteten er gået ned. Flere af mine heste spiser det gerne alene, som hygge mad, men nogle gider det slet ikke- det skal blandes op med roepiller og tilskud før interessen er der. 120 kr.

Jeg kommer fra nordjylland

HEL HAVRE SÆLGES I SÆKKE ELLER I TØNDER

SE PRISER PÅ PRÆSENTATIONEN

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 14:44

bruger Hatog lucerne mix. min hest gider enkelt nok ikke æde dangroents. ved ikke hvad vi giver for det, da det er på min fars konto hi stakkels ham, køber stortset al foder på hans regning hihi

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.angus-direkte.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

Lucerne
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 16:56

Hej hej :)

Vi brugte Hartog, fordi det var det eneste, de gad æde. Dangrønts er meget grov og Alfa-A lugter mærkeligt i forhold til de to andre, synes jeg...

Hestene bor i Århus og vi købte det i LH Foder til 110 kr pr. sæk.

-Mia

When you're in it up to your ears - keep your mouth shut!

Foderplaner udarbejdes

-gratis optimering det første halve år!

0
0
Svar på denne tråd

Hartog lucerne
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 17:27

Vi bruger Hartog lucerne fra Brogården, da vi synes kvaliteten er bedre end de andre "mærker" vi har prøvet. Vi køber det i grovvarecentret i Silkeborg, men jeg husker ikke hvad vi giver for det . Vi har kun 2 heste som begge får Hartog Lucerne.

mamai

0
0
Svar på denne tråd

Hartog
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 18:10

Vi bruger Hartog Lucerne Mix til 192 for 2 sække. Dog synes jeg der er mere halm i, så vi havde problemer med at få en del af hestene til at spise det sidste år. Så det kan være at vi skal finde noget nyt.

0
0
Svar på denne tråd

Takker meget
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 18:49

for alle svarerne, og som I ka se i min signatur, har vi sprunget ud i det, og tilbyder også Dangrønt´s Green Power produkter, udover de ting vi i forvejen har.

Jeg har selv brugt Green Power i mange år, og været rigtig glad for det, det samme har hestene, som ind i mellem også ka være lidt kræsne. De får det som suplement til at forlænge spisetiden, og derved nedsætte risikoen for kolik og mavesår.

Helle : Tak for tilbudet. Nu er vi selv indenfor landbruget, men bruger dog ikke lucerne til køerne, men vi prøvede sidste vinter at få noget fra vores nabo, men det støvede helt vildt og var slet ikke af samme kvalitet som det vi køber til hestene. Så efter nogen uger var jeg godt træt af at stå der og blande med olie og flydende melasse, så jeg købte igen noget Green Power

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Nu også forhandling af Dangrønt´s Green Power !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider