Rikke Buhl fra KVL er ekspert i hestehjerter og kan hurtigt vurdere om det er en alvorlig mislyd eller en ikke-alvorlig. 
Hun kan undersøge hesten med scanner og du kan få en klarhed over hvad mislyden er og om den vil få betydning.
Mislyde kan være rigtig mange ting. Mange er helt uskadelige og får aldrig betydning, imens andre kan være alvorlige.
Ligesom at også heste helt uden mislyde pludselig kan falde om af hjertestop.
Jeg vil anbefale at få lyden undersøgt af Rikke, hun er særdeles kompetent og meget behagelig.
Taler af erfaring, da min unghest nemlig også har en mislyd/bilyd på hjertet, som min egen dyrlæge syntes jeg skulle få undersøgt nærmere.
I mit tilfælde var det intet alvorligt og Rikke Buhl skrev en erklæring på hesten, som jeg kunne bruge til forsikringen, da lyden netop blev opdaget ved en handelsundersøgelse.
For mig var det vigtigt at vide om hesten burde kunne holde til konkurrenceridning og til avl, samt om lyden var arveligt betinget.
Efter grundige scanninger kunne Rikke konstatere at det ikke var alvorligt, og heldigvis heller ikke arveligt. Det var en slags skønhedsfejl.
Og forsikringen godtog erklæringen uden problemer.