Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hvad syntes i ? Fodersammensætning
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:36

Jeg er fået tilbud en foderblaning, men jeg vil godt lige høre nogen af jer kloge hoveder herinde hvad i syntes om sammensætningen :

Vitaminer/mineraler : 4%

Melasse : 5%

Soyaolie : 1%

Hel havre : 60 %

valset byg : 10 %

Majs flager : 10%

Foderkridt : 1 %

Soyaskrå : 9 %

Der ud over har jeg overvejet at tilsætte lidt lucerne

Foderet skal dække både drægtige hopper, føl og plage samt heste der kun bliver brugt til ridning.

Er jeg helt galt på den eller hvad mener i ?

PS : hestene får alt det hø de kan spise ved siden af.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

fjordhest hingste føl fra i år sælges

Shetlænder vallak på 1 år sælges

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

biiip
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:41

Jeg synes der er alt for meget stivelse og sukker...

Hvorfor skal de have 5% melasse?

Og 80% stivelse?

Desuden er det ikke logisk at en hest der "bare" bliver redet (lyder i mine ører som moderat træning) skal have det samme som en drægtig hoppe...

Plagene + føl har heller ikke brug for alt den stivelse...

Med venlig hilsen Laila

Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??

Holstenervallak til salg se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:46

Hvor dyr er denne blanding for dig ?

Tænk over at der er 60% havre i- det er rimelig meget i forhold til hvad en sæk havre koster ved siden af. jeg fodrede med en foderblanding 85 kr for 25 kg, med 40 % havre, det blev ALT for dyrt i forhold til mængden han skulle have for at være dækket nogenlunde ind (samt for meget krybbefoder- 5-6 kg pr DAG!)

Er det ikke billigere og købe havre ved siden af, og så en god tilskudblanding ?

Jeg bruger Fase Balancer fra Brogaarden, og køber havre samt lucerne ved siden af. det fungere virkelig godt, men tilskudblandingen kan sagtens fås billigere end den jeg bruger, (jeg giver 198 pr sæk, lige steget fra 175 kr med 20 kg, han skal ha 1,25 kg pr, dag= ca to sække pr mdr.) det er så også en blanding til konkurrenceheste der laver meget.

Mvh Mie :)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 22:23

Jeg fik at vide af pågældene selskab at det skulle være en foder der skulle kunne bruges til alle slags heste. Konsulentet fik at vide det både drejet sig om rideheste og følhopper + opdræt.

Prisen er 2.65kr inc levering.

Grunden til jeg gerne vil have et fuldfoder, var at jeg ikke vil stå selv og blande 20 forskellige slags foder hver dag.

Jeg plejer at bruge Breader.

Men i forbindelse med at jeg skal have fornyet min kontrakt her til den 1 har jeg ringet rundt til forskellige foderstoffer for at høre hvad de har at tilbyde.

Jeg skal have noget foder som jeg kan købe i løs vægt da jeg bruger ca 12 ton pr år så det kan ikke svare sig at købe sækkevare.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Billigt
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 22:36

Syntes faktisk det lyder rigtig billigt med 2,65 pr kilo.

Det er jo nærmest billigere end at købe ren havre i disse dage.

Det du skal være opmærksom på, er hvor meget der skal til af blandingen for at dække hestene ind med vitaminer og mineraler. Evt. kan man selv tilsætte vitamintilskud, så de ikke skal have så meget.

Mht stivelse, så er det jo meget et temperamentsspørgsmål. Hvis alternativet er et tilskudsfoder og havre, så når du nok op på 60 % alligevel.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Du skal
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 03:38

tænke over, om alle dine heste har brug for det samme!

Jeg ville ikke fodre med en færdigblanding som denne, i mine øre/øjne får man, hvad man betaler for, hvilket ikke altid er lige godt.

Dine drægtige hopper skal optimeres de sidet 3 mdr af drægtigheden, altså have større mængde vitaminer, mineraler og protein, men hvem siger de har brug for mere energi!? Det kan du ikke styre med sådan en blanding.

HVis du har en drægtig og overvægtig hoppe, vilel det være rart og kunne styre energi behovet, men det kan du ikek med denne blanding, da den skal sættes op i mængde, for og være dækket ind, næringsmæssigt.

En blanding af evt. roepiller, Regulator eller Salvimin, lucerne/soyaskrå, olie og hø/wrap, tror jeg ikke er dyrere, og er mindst lige så nemt.

Tine

*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*

-En rigtig hest er en oldenborg-

-Rigtige kvinder har horn på sadlen-

-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 06:22

Jeg forstår ikke at du endda vil overveje at fodre plage/drægtige hopper og rideheste ens. Uanset hvad du gør, så vil det aldrig blive ens fodring. Du burde som minimum have 2 blandinger.

Desuden skriver du intet om indholdet af den mineralblanding der er i.

Hvad består din øvrige fodring af?

Til gengæld forstår jeg godt tilsætninge af melasse, det er simpelthen for at undgå støvgener. Og 5 % er ikke ret meget.

Desuden ville jeg bede om en fuldstændig indlægsseddel, hvor tørstof%, foderenheder, protein% og endelig indholdet af vitaminer og hvert enkelt mineral er opgjort. På den måde kan du bedre se kvaliteten af produktet.

God ide med lucerne i.

Se Præsentation

Meget tørt wrap sælges.

Foderplaner udarbejdes.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Suregrow
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 06:35

Hvad med at prøve den, den er super god og kan bruges til føl/plage, drægtige hopper og rideheste jeg bruger det til min hoppe på 2 år og hun trives super godt på det og er rigtig blank i pelsen og vokser med et godt tempo hvilket man osse lige skal huske for noget foder kan få føl/plage til at vokse med lynets hast hvilket absolut ikke er sundt.Du skal så godt nok tilsætte lucerne ved siden af men det er nemt brogaarden kan fortælle dig nødagtig hvor meget du skal give hver hest.

Vh. Gitte

Hvad er et liv uden heste
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 08:05

Tak for jeres svar.

Jeg er godt klar over at hopperne skal have noget ekstra de sidst 3 månder af drægtigheden.

Jeg får de øvrige tilbud sent i dag, så må vi se hvad de andre foderstoffer ellers har at tilbyde.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

lyder da fint
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 15:38

synes det lyder som en super blanding... og man kan jo bare give lidt ekstra soyaskrå til de drægtige de sidste 3 måneder og mens de malker...

vi bruger en blanding med 10 % melasse men med havre der tildeles ved siden af (50/50) så de får også 5 % melasse ca... det fungerer fint... men det er også til konkurrence heste der laver ret meget... de ser altså fine ud i pelsen og går fint på det... så synes det lyder som en god blanding.

Tro på det og du kan gøre det umulige muligt...

Dem der vil frem rider DV

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider