Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Forhudskræft/sarcoider
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 17:57

Vores dejlige gamle shetlandspony har desværre idag fået konstateret ovenstående

Jeg har søgt lidt på nettet men synes ikke der står så meget. Jeg fik slet ikke stillet alle de spørgsmål jeg gerne ville,jeg blev så chokeret, jeg ringer igen imorgen til dyrlægen.

Men imellemtiden ville jeg da gerne høre alle de erfaringer og forløb i kender til?!

Det er den grimme af slagsen, der er et stort hul/sår og det vides ikke helt hvor længe det har været der, jeg husker ikke hvornår jeg sidst var nede på knæ og tjekke om alt var som det skulle være i den region!

Da dyrlægen var gået gik det op for mig at det måske kunne hænge sammen, at den lille mand på det sidste har fået noget jeg egentlig troede var bidemærker, han har nemlig fået en ny legekammerat på folden og de har gået hårdt til den med hygge og leg! Det er to store flade områder med "knude" og hård hud.

Jeg er egentlig godt klar over at det er slut, men dyrlægen synes vi skulle give ham chancen for at se om det kunne blive pænere og han kan leve lidt med det, men er slet ikke sikker på jeg er enig, hvis det kun går en vej er der vel ingen grund til at udsætte ham for mere end nødvendigt?

Men hvor hurtigt går det mon?

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 18:15

oplevet knuderne specifikt på tissemanden hos hesten, men jeg havde en gammel traver stående her og han begyndte at få knuder rundt omkring på kroppen. Fra den første kom på halsen gik der vel et års tid og så var han nærmest fyldt med dem. Han begyndte at tabe sig og pludselig gik det uhyggeligt stærkt.

Så længe hesten trives er der jo intet i vejen for at lade den leve, men jeg ville nok vælge at aflive ved første tegn på at den tabte sig/ikke trivedes, for det kan som sagt gå ret hurtigt. De kan jo have en masse knuder og dermed skader indvendigt som man ikke kan se.

Held og lykke med ponyen.

Bull terrierhvalpe forventes i begyndelsen af oktober. DKK stambog.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Hej Louise
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 18:38

Ja men forskellen er jo nok at dette her er en åben knude, det er et grimt sår, og dybt! Og det sidder et sted der er uhyggeligt svært at holde rent, så selvom han udadtil har det fint lige nu så tvivler jeg...

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Pt. tre lækre føl fra i år til salg!

0
0
Svar på denne tråd

erfaringer...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 21:02

Jeg har fået fjernet et hos min hoppe for 2 år siden i gjordlejet , det gik rigtigt fint...

Hun fik et års tid efter et nyt sarcoid der sad i ganascherne... det var absolut ikke rart... men med hjælp fra Højelse dyreklinik fik vi en salve der hed Xterra-sarcoid der skulle smøres med i 6 dage og herefter 6 dages pause og så endnu engang smøre i 6 dage ... NB der må ikke pilles eller vaskes i det og det er rigtigt klamt men det virkede...

Ellers kan du tage en snak med en mand der hedder Niels Tellerup på Herning Dyrehospital han ved en masse om sarcoider og er rigtig hjælpsom... Han har også kontakter ud over landets grænser..

Pøj..Pøj

0
0
Svar på denne tråd

Et rigtigt godt råd
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 10:05

Prøv at give ham en kur med æbleeddike. Han skal have en deciliter i sit foder om dagen. Der går ca. 14 dage før det begynder at virke. Har set flere heste bla min egen. Dette er gavnligt på både det opståede "sår" og det er en nem måde at få bugt med sarcoiderne.

0
0
Svar på denne tråd

Niels Tellerup
Forfatter: 
Dato:  28-09-2007 10:44

Niels Tellerup er ikke ved Herning Dyrehospital længere men kan findes ved hans og hans kone Vibeke's hesteklinik :-)

www.hesteklinikherning.dk <- Deres hjemmeside.

Rollo

- Jeg ved ikke alt, jeg har bare en mening om alt...

» SÆLGES «

Teddy Unger Marsvinefoder Samsung Z300 DDR Ram

R.I.P.

08/07-88 - 27/04-06

Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider