Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

vallak og vallak???
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 10:12

Hejsa alle søde mennesker.

Jeg har et lille problem med min lille vallak. Han er en rigtig sød og kærlig hest, han har gået i en flok med 2 hopper i de sidste 4 måneder ca, han har været glad og rolig. Været rigtig glad for stedet. Men der kom så 2 vallaker i sidste uge, den ene blev lukket ind på folden så de kunne mødes, men stjarni farede bare lige i hoved på den, han ikke engang hilste på den-han åd den bare med det samme. De måtte skynde sig at få ham den anden ud. De 2 vallaker går nu på folden ved siden af, men stjarni kan ikke finde ro, han går hele tiden og jager dem væk fra hegnet, hvis de er for tæt på. Han er blevet en møg sur hest, og er slet ikke glad mere.

Han gik inden jeg købte ham også kun med 2 hopper (der var han hingst). Så han er ikke vandt til hverken store flokke eller andre han heste. Og han reaktion er jo helt vild.

Hvorfor er han sådan? han plejede at hilse så pænt, og opføre sig ordentlig.

Jeg har jo et stort problem, for syntes det er så synd, at han ikke trives mere, og han er slet ikke hyggelig at være sammen med når han er så muggen. Men jeg kan ikke finde et sted hvor der kun er hopper, og ikke for mange heste her på amager.

Nogen der ved hvad man gør for at "hjælpe" ham??

Andre der har haft samme probem??

0
0
Svar på denne tråd

Ja... ..
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 10:53

Jeg har også haft de problemer du kommer med.. Løsningen er at flytte ham fra hopperne over til vallakkerne.. Hopperne skal ikke gå så han kan se dem.. Når han så har vænnet sog til at gå med drengene kan man prøve at sætte hopperne på folden ved siden af.. Så går de der nogle dage til alt er roligt igen.. Så kan man lukke dem sammen allesammen..

Man kan ikke forvente at heste tager imod fremmede når de ikke er blevet indlemmet stille og roligt i flokken.. De skal gå ved siden af hinanden et stykke tid så de kan vænne sig til hinanden..

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

ja det er en god ide.
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 15:02

er enig..i det carina siger.. Man kan også. Men det kommer der mange skade af. Føre dem sammen alle sammen. og så lade dem være sammen. indtil de alle sammen finder ud af det sammne. men hvis man har mulighed for det, vil jeg helt klart anbefale at du gør som carina fortæller. For i det stykke tid inden de finder ud af hakke ordenenen. vil alle hestene være stressede og pressede ig have det sværrt, og vallakerne ville garanteret få skader(størree eller mindre, fordi de vil slås), men efetr et stykke tid. (måske en Uge) ville de falde til ro. sådan ville de være i naturen.

Men vil helt klart anbefale dig at gøre på den måde som Carina-W ♥Mickey Maniac♥ foreslår !

0
0
Svar på denne tråd

vallak...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 19:10

ja vil også klart anbefale at gøre som carina anbefaler. jeg har selv en strid vallak som også reagere sådan hvis han går sammen med hoppe. og der kommer nye i flokken.

det er dog nogle år siden han har gjord det sidst og går nu sammen med kun vallakker. han beskytter også de svage og små, sådan har han altid været.. jeg plejer at gøre det at sætte den nye på folden ved siden af noget tid (jo længere tid jo bedre) og så kan de gå og se hindanden lidt an først. det bedste er min. 1 månedstid.

0
0
Svar på denne tråd

hej alle
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 06:45

tusind tak for jeres hjælp, følte mig vildt magetsløs. De går ved siden af hinanden nu, og jeg har sagt at jeg ikke vil have dem sammen pt, for stjarni æder dem jo gennem hegnet, ja han har enda væltet hegnet

Og stjarni er 135 stg og de andre 170 stg, selvom det er stjarni der er balladen kan alle komme gevaldigt tilskade. Det bare så trist at se på ham, når han er så ked af det og sur. Hvis de 2 vallaker står på staldgangen, bliver de nødt til at sætte gitteret for, ellers bider han efter dem i boksen også. Han har altid ligget ned og sovet- det gør han heller ikke mere.Og han spiser ikke sit hø, han vader det bare rundt i boksen.Nok fordi han er gevaldig stresset. Jeg føler mig bare så ond ved ham.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Miomus
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 09:10

Jeg har haft det samme problem med min vallak. Han blev enormt hingstet af at gå sammen med hopper, og ville beskytte dem for enhver pris. Og det er jo bare det din lille hest gør. Han beskytter sine "damer" mod andre indtrængende "hingste".

Derfor er han også så stresset inde på stalden, da han der er afskåret fra sine hopper, og ikke kan beskytte dem.

Min vallak kunne ikke rides når hopperne kaldte på ham, for så skulle han bare over til dem i en fart, med eller uden rytter.

Det hjalp først da han kom helt væk fra hopperne, og ikke havde set eller hørt dem i et par uger. Så var han igen den stille og rolige vallak, som også var super sød overfor de andre vallakker.

Gør som Carina skriver, tag ham væk fra hopperne.

Jeg tror dog ikke han nogensinde vil kunne gå med både hopper og vallakker, så hold ham sammen med kun vallakker, og din lille hest vil få mere ro i krop og sjæl.

Pøj pøj

En glad rytter med en glad hest ;o)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider