Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kan ikke tåle Vaccine, hvad så?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 13:11

Hej Alle...

jeg har et lille problem, eller det er jo endelig ikke et lille problem...

jeg vil høre om andre har en hest som mig, og i så fald hvad har i gjort?

Min hoppe står hver vinter med lidt snot i næsen, afhængig af vejret, og der største problem er så, at hun ikke kan tåle og blive vaccineret!

Jeg har haft hende i 8 år nu, jeg stoppede med at få hende vaccineret for 3 år siden!

Hver gang hun blev vaccineret, stod hun virkelig med grøn snot hele vinteren i begge næsebor, i samarbejde med dyrlægen prøvede vi så at teste, hvad der ville ske hvis ikke hun blev vaccineret, og det blev meget bedre!!!(hun blev vaccineret i efteråret, og et par dage efter var den gal)

Men hun har jo a og til stadigvæk lidt grønt snot hængende, og jeg ville jo frygtelig gerne af med det!

Jeg kan ikke tro det er foderet det er galt med, da jeg hver vinter har fået udarbejdet en foderplan! og hvidløg er afprøvet.

Har i nogen ideer til hvad jeg kan gøre?

Ville det være nødvendigt og pakke hende ind i dækkener, uh altså!?!?! Hun har nu hver vinter gået med vinterdækken da hun ikke rigtig selv sætter det helt store!

Om sommeren er der ingen ting, det er næsten nok at der er en regnbyge på vej så er hun grøn Hun er van til at gå ude fra morgen til aften hver dag, og i sommerhalvåret går hun jo på døgnfold!

Håber virkelig nogen kan hjælpe min hoppe og jeg!

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

vaccine
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 12:32

Grøn snot - lyder heftigt

Hvad siger din dyrlæge? Vedkommende må da vide hvad der skal gøres.

Line & Magoo

0
0
Svar på denne tråd

JEg ville tro at hun
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 13:16

kunne have en let jerne-eller kobbermangel - det viser sig tit hos mennesker som tendens til grønt snot.

Når du vaccinerer beder du jo immunforsvaret om en reaktion og det kan hun så knapt klare.

Jeg ville

1. Give nogle måneder- et halvt år med den BlueHors ting med kobber (kobbercomplex ?)

2. Levertran 2-3 spsk dagligt en måneds tid hvert år i efteråret = almen styrkelse af slimhindernene

3. Dækken på

Hvad foder får hun nøjagtigt ?

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

hejsA...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 14:01

jeg havde en pony der ikke kunne tåle antibiotika. Dette vidste vi ikke noget om, og der skete det at vi måtte aflive hesten da den faldt sammen og nærmest gik i koma. Det var en forfærdelig oplevelse.

Jeg ved desværre ikke hvad man kan gøre, andet end at sørge godt for hende med vitaminer og lign.

Nanna

Brugbar trense str. full. Sort med en lille reperation på kædepandebåndet. Dette kan næsten ikke ses. 150 kr. Trensen er med tilbagetræk, og er meget velholdt. 24614888

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 15:08

1000 tak for svar, har næsten siddet klistret til skærmen for at vente og vente...

Margoo - Dr. dyr går og klør sig selv lidt i håret, for han kan ikke forstå det, og tror også han er ved at gå ud af sit gode skind! men sidst jeg snakkede med ham, ville han prøve og få fat i en helt anden slags vaccine, men må indrømme at jeg ikke er stolt af at hun skal " afprøves" igen!

Eva - Det lyder i hverfald som en rigtig go ide, det må jeg helt sikkert få prøvet af, 1000 tak for det!

Sidste vinter fik hun (efter foderplan) roepiller, opblødte naturligvis, rød fibermix fra århusegnen, og Travo E, og jeg syntes endelig det har fungeret fint, forstået sådan at hun har haft smuk smuk pels, rigtig gode hove osv...

Her til vinter bagynder jeg på en fuldfoder fra Marstall...

Nanna - pu ha sikke en omgang, det er jeg ked af at høre, og det giver mig endnu mere og tænke over!

Obs... hun virker ikke påvirket af hendes snotnæse, men jeg ved jo også godt selv hvordan det er at gå rundt med, og hun har aldrig smittet nogle af de andre heste i stalden... Uhhh kan bare ikke finde ud af hvorfor!?!?!

En hest har 4 ben, 1 hale, 1 krop, og desværre tror nogen også de har 2 hoveder!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 18:09

Ja det var ikke rart. Jeg er glad for at du tager højde for hendes "allergi" eller hvad man skal kalde det. Jeg håber I finder en løsning. Kan man ikke få sådan noget urte-noget der skulle hjælpe på alt muligt? Min veninde har købt noget til sin allergihest. (pollenallergi) der var vist alt muligt med forebyggelse af alverden. Vistmogså mod forkølelse/snotnæse. Kan desværre ikke huske hvad siden hedder. Man kan komme ind på den via HN. Har ikke kunnet finde den siden de har kavet om herinde. jeg vender tilbage hvis jeg kommer i tanke om den - hvis du er interesseret i den?

Nanna

Brugbar trense str. full. Sort med en lille reperation på kædepandebåndet. Dette kan næsten ikke ses. 150 kr. Trensen er med tilbagetræk, og er meget velholdt. 24614888

0
0
Svar på denne tråd

svar tralala
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 21:02

Nu har jeg ikke laest alle de andre svar, saa ved ikke hvad de andre raader til.

Men min hest har ogs vaeret MEGET allergisk for vaccinationer. Hun fik altid hoej feber og blev meget snottet.

Hun bliver saa bare noed til at blive vaccineret da hun starter staevner, saa en gang proevede vi samtidig med at vi gav vaccinen at give noget smertestillene/antibiotica. Og jeg fik noget pasta noget jeg skulle give hende lidt af hver dag i en uge. Det her har vi saa gjort et par gange, men sidste gang ville vi proeve at see om det var blevet bedre. Saa dyrlaegen gav mig det der pasta som jeg kunne give naeste dag hvis jeg bare saa de mindste tegn paa allergi.

Men der var heldigvis ikke noget, saa vi tror at hun er vokset fra det, heldigvis.

>>Cathrine<<
Med Roose og Wishfull Thinking
Nu uden Shiv
Life is what you make it!!
-Direkte fra Holland-

0
0
Svar på denne tråd

Eva...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 01:40

Jeg er simpelthen nød til at spørge - hvorfra ved du, eller hvorfor tror du, at kobber kan afhjælpe mennesker med grøn snot?

Conni

Keltic Maccoy - Valentins Emma - Maggie May - Holms Prinsess Of Picasso - Madicken

Intet er umuligt for den, der ikke behøver at gøre det selv

0
0
Svar på denne tråd

Alle...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 16:33

Til alle...

Bare endelig kom med alt det i har af gøde råd. og metoder!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider