Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pleje af man?
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:11

Jeg ville frygtelig gerne have nogle gode fif til hvordan i plejer en lang, tyk man...

Jeg har to friesere, den ene har en ekstremt tyk og lang man, ham har jeg lige købt, så ved ikke hvordan den ser ud når han har været hos mig noget tid.

Den anden har potentiale til en meget lang man, men den bliver gerne slidt af, så pt. er der kun ca 30 cm af hans man der er rigtig lang, resten er slidt af i flere forskellige længder...

Men hvad gør i andre der er til de langhårede???

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:26

jeg bruger showshine til min nordbagges man det virker ligesom balsam og kan købes i hesteforretninger. Og så børster jeg den igennem hver dag så kan man holde den meget flot det jeg bruger er i en orange flaske og det er rigtig godt.

mvh Natascha

Django er mit livs kærlighed!!!
0
0
Svar på denne tråd

vi har...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:27

udover ridehestene, også travheste, og de har jo lang man. Den ene har en meget tyk man, og den børster jeg hver dag, samtidig med, at hun får show shine i den, det gør at den ikke filtre, dvs jeg skal ikke børste den ret meget, og det gør jo, at jeg ikke unødigt får revet en masse hår af, så den forbliver flot.

Hilsen Lene

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:39

Showcoat er ikk helt det samme som showshine, men er disideret beregnet til sådanne problemer, showshine kan evt bruges bagefter.

Men men men, den gule kids balsam spray man kan købe er genial - den er rigtig god, og jeg står faktisk selv og skal til at ordne vores den brogede med det nu her.

Showshine skal man passe lidt på med for der skal gå noget tid mellem man bruger det for ikk at få ødelagt pelsen osse. I hvert fald med mange af de forskellige slags.

Derfor vil jeg hellere anbefale kids balsam spray.

En anden god ting er at når man vasker sin hest med shampoo, er det godt at bruge en ordentlig stak balsam bagefter. Mange lader det kun sidde i, i 5 min. Hvis du vasker din så prøv at lade det sidde i 20-25 min.

Et råd jeg fik af en af DKs bedste western trænere i sin tid.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

Til dd 10 okt 2007 med hjemmesiden www.123hjemmeside.dk/ qanticopainthorse

0
0
Svar på denne tråd

Ikke det helt store..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 11:43

har ikke redt man på den to års i halvanden måned Der er ingen knuder og den er nok en halv meter..

Ellers plejer vi at putte showshine i hver anden uge, reder manen og det er det..

Hvis man reder for meget, slider det meget på hårerne.. Hvis man fletter risikere man at hårene knækker..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 11:56

for svarene...

Der er ingen tvivl om at "den nye" plejer at blive plasket ind i en eller anden form for showshine eller lign, der hvor jeg er nervøs er for om dækkenet og det nye fold-liv vil være hår ved hans prægtige man..

Hvordan gør i hvis i bruger dækken?? -undertrøje under eller ej?

Jeg er lige begyndt, da Okke kom hjem, at bruge noget man og hale spray til dem, det virker også som om Garrits man er blevet blødere af det, men om det kan gøre den stærk nok, det tvivler jeg på...

Jeg har også tænkt på noget af det balsam man kan få på spray i stedet, det kunne være det skulle overvejes...

Jeg er heller ikke vild med at flette dem, da de knækker og i det hele taget ikke er super godt...

Men igen, tak for jeres svar...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 11:59

ikke dækken, så lige det kan jeg ikke hjælpe med..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider