Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket dækken?
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 17:35

Min partpony Sally har fået konstateret allergi, og skal derfor gå i løsdrift her til vinter. Selvom der er et læskur, er Sally meget kortpelset om vinteren, og generelt ikke den mest hårdføre type. Hun fryser let.

Derfor skal hun gå med dækken til vinter, når hun jo ikke kan gå i en frostfri stald.

Vi vil helst ikke klippe hende, da vi ikke har problemer med sved osv da hun som sagt er kortpelset.

Hvilket dækken tror i hun kan trives med?

Har selv tænkt på et dækken med halvhøj hals, og omkring 200-300 gr. foer.

Håber på mange svar.

Mai & Mustang Sally

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 20:01

Ville starte op med et regndækken nu og så skifte til et overgangs med 150g når temp. er omkring 5-8 om natten og når det kommer under 5 grader om natten så 200-300g, når frosten kommer så 400-500g.

Charlotte

Opstaldning tilbydes i Ledøje. Privat mindre stald med store, lyse bokse. Gode folde, ridebane. 15min til ridehuse/undervisning. 800kr. Se præsentation for info.

0
0
Svar på denne tråd

Enig..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:02

Hej Mai.

Jeg er 100 % enig med Charlotte. Det er nemlig vigtigt at man ikke sætter faste datoer for dækkenskift. Nogle siger at 15.september hvert år starter de med regndækken, og 6 uger senere ligger de overgangsdækken på, nej man skal vurdere alt efter hvordan vejret er, og selvfølgeligt kigge på ens hest. Det kommer jo goså an på hvilken race hun er??

Stella.

At ride er at leve
.
**Lækker 1'er pintovallak til salg, super springpony! ** **Se præsentation**
.
.
Undervisning tilbydes i Midtjylland! Se præsentation!
0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 22:30

Hun er en dansk pintopony af let type.

Charlotte: 400-500 gr. foer? Det lyder godtnok af meget når hun jo ikke skal klippes?

Mai & Mustang Sally

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 10:18

Ikke andre med et forslag?

Mai & Mustang Sally

Medlem af NWR

~Natural Western Riders~

0
0
Svar på denne tråd

Dækkener
Forfatter: 
Dato:  15-09-2007 16:13

Jeg har tænkt mig at prøve følgende model denne vinter.

I øjeblikket går hun med et regndækken om dagen og et med 100 g om natten. Fra i aften kommer de på stald, og så kommer hun til at gå med regndæken om dagen.

Når dagtemperaturen kommer under 10 grader får hun overgangs med 100 g foer på, og når det bliver rigtig koldt, får hun et med 200 g foer.

Hvis det bliver ekstremt koldt har jeg også et med 370 g, men sidste år svedte hun hver gang jeg begyndte at bruge det, så jeg har ikke tænkt mig at købe så tykt et dækken til min anden hest. Kommer der en meget kold periode, kan hun få et underdækken på, mens det står på.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider