Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gaffatape sort uvidenhed
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 12:24

Hvor køber man gaffatape, jeg har aldrig hørt om det før end jeg i dag søgte på hovbyld.

Jeg har en hoppe, der går uden sko, og som har fået en hovbyld. Dyrlægen kunne ikke anbefale noget, jeg kan lave en bandage af, så hun kan komme på fold.

Men en søgning her foreslog gaffatape, men hvor køber man det?

BirteB

0
0
Svar på denne tråd

Tømmerhandlen..
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 12:26

har det i hvert fald.. Måske malerforretninger..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 12:30

Det kan du få i alle byggemarkeder...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 13:10

udleveret tjære-tape fra dyrlægen da mit føl havde hovbyld. Det var utroligt nemt at ligge på og blev uden problemer liggende indtil jeg tog det af.

Sidste år brugte jeg tenso-plast og vet-flex bandager til en hovbyld.

Bull terrierhvalpe forventes i begyndelsen af oktober. DKK stambog.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Steensbeck-online
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 13:11

Hej Birte

Du kan også købe gaffatape her :www.steensbeck-online.dk/shop/ laerredstape-gaffatape-410p.html

Butikken er ok .

Har selv handlet en del hos dem.

De har også mange fine hesteting.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anbefale
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 13:21

Det samme som Louise E - da man ikk kan komme og dengang SLET ikke kunne komme til hans ben da han havde hovbyld købte jeg en af de der plastic boots (husker ikk navnet)- en af dem jeg mente var mindst farligt og uden noget metal udenpå. Jeg startede med tenso mv. og lå vat vædet af jod i hullet de skar i hans hov og viklede tenso og det rundt om. Problemet var vi ikke kunne komme til at skifte. Det endte med at jeg i samråd med doktor dyr kom med ideen om at købe booten, smide vat i gennemvædet med jod og lade ham gå med det i tre dage og se hvordan det gik. Det var nok til at bylden forsvandt - det skal dog siges at bylden ikk nåede at blive så stor da vi fik den taget i tide. Så tre dage er nok normalt ikk nok. Men pga. det fugtige jod skal man jo ikk lade dem gå sådan i en uge. Tre dage kan gå an. Derfra kan man så skifte det hele en eller to gange dagligt.

Plus at booten gør at tenso ikk er nødvendigt. Er der vådt ude kan hesten jo ikk komme ud fordi tensoen vil falde af pga vand/fugt. Det sker ikk hvis man gør som jeg gjorde med booten.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

Til dd 10 okt 2007 med hjemmesiden www.123hjemmeside.dk/ qanticopainthorse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider