Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vanrøgt af pony??
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 21:16
Jeg har fulgt med i diverse indlæg her på HN om anmeldelser af vanrøgt af heste...
Nu er der sket det, at jeg har opdaget en lille pony på min cykelrute til stalden.
Dens hove er temmelig lange, jeg vil mene der skal 3-5 cm af. Det er ikke det værste, dens ene forhov må være nærmest deform nedenunder/indeni, så det ser ud som den går på en tennisbold... Jeg kan ikke beskrive det bedre, men den halter og er temmelig overvægtig.

Igen i dag holdt der en bil ved folden, som ligger ude på landet og ikke ved et hus. Jeg antager at der er en hest mere, og at ejeren var ude at ride.
Derfor efterlod jeg en seddel i ruden om, at ponyen burde få ordnet hove fordi det er synd for den.
Nu kan jeg ikke med sikkerhed vide, at det er ejeren, men man må formode at personen har kontakt til en evt. ejer.

Jeg har i sinde at se om der er sket noget om 1 uge, og hvis ikke overvejer jeg så at kontakte, dyrenes beskyttelse/hestens værn eller hvem man nu ringer til...

Hvad siger I, overreagerer jeg eller er det en fair plan??
0
0
Svar på denne tråd

Fair plan
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 21:28

Ingen ejere af dyr, dør af at få et besøg af dyreværnet og så længe ejeren har sit på sit rene, ville jeg som ejer af det anmeldte dyr være glad for, at nogen holdt øje og var opmærksom.

Mvh

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 21:32
kan kun tilslutte mig din plan. Men uanset hvem du kontakter, så gør opmærksom på at du har prøvet at gøre ejer opmærksom på problemet. læg stor vægt på det med den deforme hov, haltheden, og hvordan den ser deform ud.

Se Præsentation

Meget tørt wrap sælges.

Foderplaner udarbejdes.

Albion dressur sælges. Billeder på Præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes bestemt
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 06:44

du gjorde det rigtige.

Det er altid en god ting at tage fat i ejeren først, for uanset årsagen til at ponyen ser sådan ud, så vil de fleste nok blive lidt afvisende hvis dyreværnet pludselig en dag står der.

Bull terrierhvalpe forventes i begyndelsen af oktober. DKK stambog.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sys det er
Forfatter: 
Dato:  14-09-2007 07:47

helt fair - dog vil jeg ikke 100 % bifalde at man ALTID tager kontakt til ejeren først af flere grunde.

Men planen lyder fair.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

Til dd 10 okt 2007 med hjemmesiden www.123hjemmeside.dk/ qanticopainthorse

0
0
Svar på denne tråd

Bukkehov
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:22

Jeg har nu fået at vide af en, som kender ponyen, at den har bukkehov. Den er helt sikkert over 1 år gammel. Desuden siger hende jeg kender, at ejeren selv beskærer ponyen, da han ikke mener, andre kan finde ud af det pga bukkehov...

Altså, jeg håber bare, han får gjort noget for den stakkels Anders, som ponyen vist hedder - for det skulle være ret smertefuldt at have bukkehov??

0
0
Svar på denne tråd

pony...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 08:45

Den bør da så absolut beskæres af en profesionel med det samme.

Det er lidt specielt at beskære en med bukkehov,og hvis??? at der stadig er en chance for den,skal det gøres af en der hvad han laver.

Ikke af en hesteejer som ikke ønsker at ofre det som det koster,men bruger undskyldningen med at smeden ikke ved noget om det.

mvh Den Gmle Smed NSW

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider