Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner til boksen
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 12:04

Jeg leger med tanken om at skifte halmen i boksen ud med spåner istedetfor.

Men hvor mange kg. spåner skal jeg beregne pr. m2 boks ?

Hvor tykt lag spåner bruger du?

Våde pletter og pølser vil blive fjernet dagligt. Men spåner suger jo bedre end halm, så det er min primære årsag er til konverteringen.

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ca.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 13:08

20 cm bund i min spåneboks, blandet med lidt rapshalm for at bindse det bedre sammen.

Jeg regner med at skife over på halm efter nov. da jeg syntes det er for dyrt.

Jeg har ellers været fortaler for spåner men jeg syntes det støver enormt meget og kan bedre forholde mig til at ved halm har hesten altid et eller andet at gumle i. Det er bare min mening og der er nok ikke mange som er enig.

Gammel Nok, Bette Røv og Lordi styrer.

Altid med på en lytter, eller et god råd.

Bare spørg og jeg skal hjælpe hvis jeg kan :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 16:21

Min står på spåner og dette fortsætter jeg med. Hun har tendens til sur stråle, og herved hjælper spåner. Desuden er hun et madøre, og spåner er ikke så indbydende at spise som halm.

At spåner koster mere, er bare ærgeligt.

I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr!

Kender I Shannons fortid? Købt af tidligere ejer i Nordsjælland, men ved hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for bille

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 17:50
min den ene hoppe, bliver desværre nødt til at stå på spåner, da hun er kronisk forfangen, og stod hun på halm , ville hun æde sig bolle fed. og det må hun jo ikke være. men ja, det er temmelig dyrt. ville ønske hun kunne stå på billig halm, men det kan hun altså ikke..
0
0
Svar på denne tråd

spåner..
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 08:57

Hej

Jeg ved ikke hvor mange kg spåner jeg bruger, men plejer at starte op med 3-4 pakker spåner.

Alt efter hvor meget min hest går ude, fylder jeg efter med ½ pakke hver 2-3 dag.

Da min hest er et rodehoved laver jeg en bund og muger ikke alt det våde ud hver dag... Når bunden er lavet tager jeg kun det våde/klatter på toppen..

Min hovedregel er ca 15-20 cm bund - hvis jeg kan jage greben ned i bunden og den rammer gulvet er der for lidt..

Jeg synes ikke at spåner støver mere end halm, snarere tværimod.. Men der er nok også forskel på kvaliteten af spåner.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider