Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp - hvilken pris
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 08:38

Hej HN

Er der nogen der kan komme med et bud på hvad man normalt ville tage for at udleje bokse i selvpasser stald?

Jeg har tidligere haft heste i helpension hvor alt var inklusiv.

Nu er situationen sådan at jeg døver lidt med slidgigt i hofterne og ønsker derfor at skåne mig selv lidt, derudover er jeg lidt træt af at slæbe foder hjem, muge ud hos alle de andres heste samt alt det andet arbejde der følger med ved helpension for en skallet femmer i timen.

Nu har jeg tænkt at lave selvpasser stald. Dvs at heste ejerne selv skal muge, strø og give hø hver dag. De skal selv købe deres foder, strøelse og hø. Min opgave er så at lukke ud og ind, fodre de tre gange om dagen - hvor heste ejer engang imellem skal påtage sig fodring samt ind eller udlukning.

Hvad kan man tage for det? Vi bor langt ude på landet, har rytterstue, toilet og stor ridebane samt et fantastisk rideterræn

Kom endelig med nogle bud.

Mvh

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

svært spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 10:48

Jeg kan godt følge dine tanker.

Vi har selv en hestepension hvor der er fuldpension bortset fra udmugning.

Jeg tager 1100 kr om måneden for stor hest, så mon ikke prisen vil være ret lav hvis det eneste de skal betale for er boksleje og ud og indlukning.

Umiddelbart vil jeg tro du kan tage 400 til 500 om måneden. spørgsmålet er bare om hesteejerne har tid til at være selvpassere når nu du bor langt ude på landet.

Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd

Selvpas..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 11:17

Jeg har stået 2 steder med selvpas her på sjælland.

Det ene sted kostede det 800 kr med 1 balle halm om dagen,og det andet sted kostede det 800 kr,også kunne du købe halm af dem til 4 kr stykket,så jeg vil mene at hvis du ikke har halm man kan købe,at så vil den råstaldleje være på 400-500 kr om måneden.

Det ene sted var der rideklub som narbo,og det andet sted havde de rideklub på stedet.

Og begge steder var der, offentlig transport til døren.

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

Sikke et bøvl
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 11:36
Hvor vil du gøre af alt det foder, halm, hø og wrap, hvis hver enkelt hesteejer skal sørge for sit eget???

DRESSURHOPPE KØBES

3-6 år, ca. 170 cm., ukompliceret, super temperament, godt eksteriør, godt gående + hjertet på rette sted. Jo mørkere jo bedre - skal være redet.

STALDEN ER SNART FÆRDIG - SE SELV

0
0
Svar på denne tråd

Bøvl og bøvl
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 16:15

Tak for alle imput

Jannie: Plads problemer har vi ikke noget af i og med der kun er to hesteejere på stedet - mig og så en mere og jeg ønsker ikke andre udover hende.

Farmermor: Ekstern ejer bor 5-6 km herfra. Derudover har vi aftalt at vi evt. skal kunne supplere hinanden.

Bøvl og slæb får jeg ikke i forhold til tidligere med op til 4 forskellige opstaldere - rykke for penge, hente foder hver uge 2 forskellige steder, muge alle 9 krikker,strø, give vand inde og ude,lægge hø i boksene,tage dækkener af og på, slæbe 1500 halmballer op på loftet, feje osv osv for under en femmer i timen som tilmed ofte var svær at få til tiden. I år har jeg købt spåner til mine egne to heste. Alle andre opstaldere end "ekstern" er smidt ud.

Ud over ind og udlukning, kommer jeg til primært at sørge for alle tre måltider til alle 6 heste og 2 føl(hvoraf 2 heste er mine).

Havde selv tænkt, at pris niveauet skal ligge på ca. 300-450,- pr. md. Jeg har stadig den største/mest tidskrævende arbejdsbyrde samt regningen på el, vand, vedligeholdelse af stald, fold, bane og hegn (og jeg skal hilse fra Finansministeren og sige, at det altså ikke er gratis).

Er der nogen der har flere forslag - måske nogen der har erfaringer med andre arbejdsfordellinger. Som det pt er tænkt, udgør arbejdet med alm. håndtering og fodring af heste 85% til mig og 15% til ekstern. (ekskl. mugning, og strøening)

Ekstern ejer kan få halm billigt til hendes 6 heste af hendes familie, billigt korn og godt hø.

Ekstern skal som tidligere skrevet selv sørge for at ordne sine bokse, hvis ekstern vil gøre det lettere for sig selv, kan man vælge at indkøbe alternativ strøelse, der ikke kræver nær så meget pukkelarbejde som halm i mini big, som skal stå et sted ude i laden.

Kom endelig med flere bud på pris og evt. forslag til arbejdsfordeling.

NB "ekstern" og jeg taler selvfølgelig selv meget om det her - men nye imput er da ikke af vejen.

Mvh

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

Selvpas
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 18:53

Vi driver hestepension på selvpasserbasis 5 km udenfor Kolding.

Opstalderne betaler 700 pr. måned.

Dette inkluderer boks, halm, fodring morgen og aften samt udlukning i hverdagene.

Hø sørger vi for at skaffe, og så køber de af os.

Kraftfoder sørger de selv for.

Alle hesteejere muger og strøer ved deres heste, blander foder og sætter frem, samt indgår i turnus omkring indlukning/fodring og weekendvagter.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

uha, jeg har stået i selvpasser stald
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 22:40
I vejle lige uden for bredballe hvor store heste kostede 1250 kr. i måneden. Det var incl. halm (som der blev sparet gevaldigt på), incl. foder, hvis man ville fodre med hendes byg self. ikke incl hø, - men med en ridebane. Vi skulle til gengæld også hjælpe til med meget arbejde i stalden, fodre udsultede katte, tømme kattebakker, - ind i mellem lufte hunden - plus have to staldvagter om ugen af en time til halvandens varighed, det handlede om at tage halm ned, strø, tage heste ind, fodre og feje hele stalden eller tilsvarene om morgenen, så jeg synes det lyder meget billigt. Lige nu står jeg i selvpasserstald, ikke noget fint og fornemt, men prof pasning med en lille welsh kat. 3 til 850 om vinteren incl. hø og halm, betaler selv foder... her hjælper jeg også meget til...
0
0
Svar på denne tråd

jeg gav
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 07:32
500.- på en nedlagt rideskole. Der var en fantastisk natur, og et stort ridehus. Vi skaffede selv alt, haml, hø, foder osv. Vi lukkede på skift ind og ud, det samme med fosring. Dog var ejeren af stedet med behjælpsom feks. en lørdag aften når vi alle ville i byen..

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

selvpasser
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 07:44

har stået et sted hvor jeg gav ca 650 inkl halm og med mulighed for at købe billig hø på stedet.

Ejer af stedet sørgede for; morgenfodring, lukke på fold, hente foder til os alle 1x ugentligt samt alt ved markerne.

Der var ridebane, springbane og lille ridehal samt udemærket tur muligheder til både skov og strand.

Det var så en selvfølge at der blev hjulpet med at køre halm og hø og vedligehold af spring.

Og vi skulle selv sørge for at hestene kom ind til aften når de skulle dette samt aftenfodring.

Prisen var den samme hele året også selvom de gik på døgnfold

www.erfagruppensyd.dk

RDH hoppe, drægtig sælges

Hingsteføl sælges:

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 21:15

Mange tak for alle jeres imput.

Vi er her på vores lille sted blevet eninge om en pris på 300,- pr boks incl. ud og indlukning og tre gange fodring om dagen. Og vi er i Nordjylland - det er sjældent tæt på en stor by, eller en bus :-)

Anne87: synes osse dit gamle sted lyder dyrt - og lidt som det sted min gamle søde skoleveninde havde hest(lidt syd for Vejle) Hun flyttede efter ejerskifte i ca. 2005).De betalte også flot for stort set ingenting ud over at det var tæt på byen.

Vigtigst for mig er at indlejer holder TOTAL flot orden og jeg ved at hun er rigtig sød og hjælpsom.

tak for alle imput.

Mvh

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider