Tak for alle imput
Jannie: Plads problemer har vi ikke noget af i og med der kun er to hesteejere på stedet - mig og så en mere og jeg ønsker ikke andre udover hende.
Farmermor: Ekstern ejer bor 5-6 km herfra. Derudover har vi aftalt at vi evt. skal kunne supplere hinanden.
Bøvl og slæb får jeg ikke i forhold til tidligere med op til 4 forskellige opstaldere - rykke for penge, hente foder hver uge 2 forskellige steder, muge alle 9 krikker,strø, give vand inde og ude,lægge hø i boksene,tage dækkener af og på, slæbe 1500 halmballer op på loftet, feje osv osv for under en femmer i timen som tilmed ofte var svær at få til tiden. I år har jeg købt spåner til mine egne to heste. Alle andre opstaldere end "ekstern" er smidt ud.
Ud over ind og udlukning, kommer jeg til primært at sørge for alle tre måltider til alle 6 heste og 2 føl(hvoraf 2 heste er mine).
Havde selv tænkt, at pris niveauet skal ligge på ca. 300-450,- pr. md. Jeg har stadig den største/mest tidskrævende arbejdsbyrde samt regningen på el, vand, vedligeholdelse af stald, fold, bane og hegn (og jeg skal hilse fra Finansministeren og sige, at det altså ikke er gratis).
Er der nogen der har flere forslag - måske nogen der har erfaringer med andre arbejdsfordellinger. Som det pt er tænkt, udgør arbejdet med alm. håndtering og fodring af heste 85% til mig og 15% til ekstern. (ekskl. mugning, og strøening)
Ekstern ejer kan få halm billigt til hendes 6 heste af hendes familie, billigt korn og godt hø.
Ekstern skal som tidligere skrevet selv sørge for at ordne sine bokse, hvis ekstern vil gøre det lettere for sig selv, kan man vælge at indkøbe alternativ strøelse, der ikke kræver nær så meget pukkelarbejde som halm i mini big, som skal stå et sted ude i laden.
Kom endelig med flere bud på pris og evt. forslag til arbejdsfordeling.
NB "ekstern" og jeg taler selvfølgelig selv meget om det her - men nye imput er da ikke af vejen.
Mvh
MonaK