Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Se mirakelmidlet virke!!!
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 08:05

Hejsa alle sammen

Jeg læste denne tråd www.heste-nettet.dk/forum/5/417123/ 417123/ om at fjerne muk og da jeg læste den tænkte jeg - ja ja den er god med dem, men det skal da prøves for tænk nu hvis der var noget i det og jeg glædede mig til at prøve

Planen var jeg skulle bruge klorhexidin, men jeg fandt noget vircon S i staldskabet, som ikke var for gammelt, så det brugte jeg i stedet da der også var et par der havde gode resultater med det.

Ind i stalden med Magic og så kommer der lige et før billede af hans kodeled, så sarte mennesker kig væk

Som i kan se er det jo ret slemt med sår og alt muligt, så jeg gjorde som der stod skrevet i tråden. Blandede vircon S en engangsklud ned i det og husholdningsfilm uden på. derefter en bandage, og jeg lod ham stod i en times tid. derefter blev det hele pillet af igen.

Jeg havde ikke så meget der sad fast i kluden som jeg regnede med, men jeg kunne ganske rigtig nulre resten af uden Magic hoppede rundt, som han altid gør når jeg forsøger at fjerne sårskorper. det blev skyldet efter med resten af min halve liter Vircon S og så stod han og tørrede lidt.

og her er efter billedet

selvom han er flot lyserød her, så er jeg ikke tvivl om at jeg lige skal igennem et par behandlinger mere inden sårene er helet helt op, men det her er sgu da helt fantastisk efter bare 1½ time behandling, hvor det meste af tiden stod han bare med bandage på.

så jeg håber der er nogen som bliver inspireret i fremtiden

de kærligste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 08:34

det da dejligt det virker ..

Der er heldigvis ikke nogle afmine der har fået det endnu menså hved jeg da hvad der virker .

Og tak for før og nu billederne . der er da sket ngoet

Hilsen Sofie
Med en dejlig Oldenborg.
Dressur undervisning søges . Du skal kunne køre ud til mig .
Pris og andet kan vi snakke om .
0
0
Svar på denne tråd

Min kan man
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 11:09

desværre ikke komme til at vikle noget på benene af og lade ham stå med det.

Men efterhånden har jeg da fået mug salven fra doktor dyr smurt på så der næsten ikk er noget mug tilbage.

indtil næste gang.

Det underlige er at han ikk tidligere i sit liv har haft det uanset prøret han ahr gået i. Men denne sommer fik alle benene det pludseligt.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 13:34

jeg er en af dem der tit har skrevet om virkonS da jeg altid har haft gode resultater med det, man må dog ikke lade det sidde på så lang tid, det er ret skrappe sager, som jo bruges til disinfektion af stalde osv.

Vi har haft flere dyrlæger ude som direkte frarådte det i forbindelse med sår og hud.'

Mener faktisk også der står på pakken det højest må sidde et minut og derefter skal skylles grundigt af igen, eller var det doktor dyr som sagde det.

Med venlig Hilsen
Mette R (Chanel)
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 14:23

Jeg ved godt vircon s er skrappe sager.

Men efter at have læst den tråd jeg henviser til foroven fik jeg en snak med min doktor dyr. Og han sagde at hvis jeg lavede en svag blanding kunne jeg lade den sidde på lidt længere og lade væden løsne de sårskorper som virkelig sad godt fast.

Som rådgivet så gjort

har lige været ude og kigge til Magics ben igen og det ser rigtig godt ud. huden er dejlig lyserød uden betændte sårskorper. I dag har jeg bare smurt han efter med muksalve, da den muksalve jeg har er desinfikserende og blødgør huden så den ikke sprækker i helings processen.

jeg skulle have vist dette noget før har aldrig kommet over muk så nemt som denne gang

de kærligste hilsner

Mithril

"It does not do to dwell on dreams and forgot how to live" - Dumbledore

Man kan ikke købe engle

Men man kan møde dem !!

www.magicdjango.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

man kan hos
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 14:32

countrysite.dk

købe så nogle blå nogle til ´benene..

de sættes lige rundt om kodeleddet og lukkes med velcro..

de skulle beskytte en hest mod muk, men også beskytte hvis man er i gang med en behandling..

Og i sær nu hvor vejret er vådt og der er mudder og mange bakterier på foldene er det vigtigt at holde muk væk..

En løsning på et dumt sted er disse blå tingester..

Måske det kan hjælpe når nu virkon s har renset skidtet væk

Respekt bør gå begge veje

Først der er rigtig respekt opnået

0
0
Svar på denne tråd

kommer lige her
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 14:34

Pastern Wrap

Fremmer opheling fra hudsygdom

Et produkt til heste som anbefales ved ødelagte baller eller mug. Bevare huden ren og tør så heling fremskyndes. Sættes omhyggelig rundt om kodeleddet og fastsættes med en velcro strap som danner en forsegling mod vand og snavs. Er en vigtig præventiv beskyttelse for heste der er ude i vådt og mudret forhold

Str. Full

Pris: 129,-kr

Respekt bør gå begge veje

Først der er rigtig respekt opnået

0
0
Svar på denne tråd

rhtjkuiluilæ
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 16:00
jeg har gemt det så jeg altid kan finde kuren frem hvis der skulle ske noget

Medlem af dhpv klubben.

Se regnbuen ikke regnen.

Jeg søger en hest i odense som jeg kan passe... Har i en så kontakt mig.

0
0
Svar på denne tråd

ok...
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 17:26

troede du blandede det i forholdet som der stod på pakken, så er det nemlig noget skrapt noget :-)

Har altid anbefalet virkonS, det er det eneste som også har virket på min.

Med venlig Hilsen
Mette R (Chanel)
0
0
Svar på denne tråd

dkdkddkk
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 19:24

For mig at se, ser det kun ud som om, at området nu er rent og renset for skorper. Dette er selvfølgelig godt, men fra nu af, ville jeg nå udelukkende bruge milde produkter.

Fx. medi-scrub til at vaske i (lad de sidde i 10 min. og skyld godt.

Tør området tørt med hårtørrer

Smør til sidst med en desinficrende og blødgørende salve

Når du lader så skrapt et middel sidde så længe laver du nok nærmest en ætsning af området...

Hilsen og god bedring

0
0
Svar på denne tråd

Virkon S
Forfatter: 
Dato:  11-09-2007 21:19

Da min plag sidste sommer stod med en slem omgang muk i begge bagkoder, lagde jeg 2 staldbandager i blød i en mild Virkon S opløsning, lagde bandagerne på og lod dem sidde i en halv time. Herefter kunne skorperne nulres af. Tørrede med håndklæde og herefter med føntørrer og smurte til sidst med aloe vera.

Dette var altsammen på anbefaling af dyrlægen. Så hvis opløsningen er mild skulle der ikke ske nogen skade ved det. Man kan i øvrigt også bruge fx sæbespåner eller Blå Biotex.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Muk...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 09:54

Hej

Man kan også bruge Iobac/Iodine opløsning og lade det sidde - det får man samme resultat af.

Et godt gammelt råd (fra dyrlægen) til sår der var en smule betændte, (som jeg har brugt meget før i tiden) er en klarklud gennemvædet med kloramin opløsning lagt direkte på såret, udenpå et stykke plastik og en bandage.

Hilsen

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Vircon S mod muk
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 10:14

Hej

Da jeg fik min hest for nogle år tilbage, stod den med nogle store bagben p.g.a. muk. Fik et råd om at vaske og lade min hest stå i blød i vircon S af min dyrlæge, og det hjalp meget.

Men jeg synes det er et meget skrapt middel at bruge, hvis det ikke står meget slemt til med hesten og hvis man vil anvende det bør man få det anbefalet af dyrlægen.

Hilsen Nøkle

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider