neizse
Takker for dine råd og erfaringer.
Ikke fordi jeg ikke vil skrive til dig via PB - me måske der sad andre uvidende(!) hesteejer som mig, som kunne nyde godt af dine, og andres erfaringer - så derfor det offentlige forum 
...
Kort fortalt, så er jeg gammeldaws mht til stråfoder, men vil meget gerne lære af andres erfaring...
Alle 4 heste/pony'er står på spåner - ponyer'ne æder en halmbox, Taipan/trakehner får kolik af halm og Gogge/fuldblod-holstener, tjah han har før stået på halm, men for nemheds skyld er han også sat på spåner.
Taipan, kolikhesten, har tidligere fået prima wrap, men hans mave-/tarmsystem er åbenbart sart (iflg 3 stk forskellige Dr Gigadyr), så hø er at foretrække til ham.
For meget græs giver også kolik...
Foderændringer skal ske over minimum 4 uger for at undgå kolik... jo tak, kender alle symptomerne på kolik 
Ponyerne, som ikke laver dagens gode gerning, lever af strukturfoder, vitaminer/mineraler, saftfoder (gulerødder/æbler) og selvfølgelig hø i store mængder.
De 2 heste får havrefrit fuldfoder, strukturfoder, saftfoder samt hø i store mængder.
Grunden til mit spørgsmål omkring wrap-hø er primært, at det jo dels er lettere at opbevare og dels, at hvis græsset mere eller mindre er lige så tørt som hø - og så bliver pakket ind - så må det jo "fungere" som hø.