Med frygt for at virke dum og uviden, prøver jeg nu her alligevel.
Min 2 års plag, har altid virket kilden eller meget følsom i koderen. Kun på forbenene, ikke bagbenene.
Jeg har altid brugt samme børste, en stiv børste), til at børste ben og koder, da jeg ikke syntes at andre børster gør ben og koder helt rene for jord og skidt.
Hvis jeg bare børster normalt, så løfter han forbenene og sætter den fremefter. Hvis jeg løfter dem, og strigler ham i koderne, mens jeg holder benet, så er der ingenting. Hvis han får lov til at stå med hovedet helt nede ved sine forben, så kan jeg også tit få lov til at strigle dem uden modstand.
Bagbenene står han helt stille med, når jeg børster.
Men jeg vil selvfølgelig gerne gøre det så behageligt så muligt for min hest. Men hvordan gør jeg hans koder og ben helt rene uden at bruge en stiv børste. For en blød virker ikke. I hvert fald ikke dem jeg har prøvet. Syntes ikke de gør dem rene nok.
Vaske ben er desværre ikke en mulighed lige pt (af forskellige grunde), ellers havde jeg kunne gøre det. Men alligevel føler jeg ikke at jeg kan undgå at skulle efter med børsten.
Er der nogen der har en ide til hvordan jeg gør det mere behageligt for Milan? Er det et tick han har? Eller gør det ondt på ham, når jeg strigler?
På forhånd tak.