Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Volsom hævede ben..?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 13:56

Hey..

I går da jeg henter min hest i boksen så den med det ene bagben hævet til dobbelt strørrelse og den andet er lidt hævet. Jeg har kølet det både med vand og med køle siden i går og vil påbegynde varmningen af bene i morgen tidlig.

Men jeg er lidt i tvivl om, om jeg skal ringe efter dyrlæge idet de er mega større og det ben der ikk var så hævet er nu hævet meget op også.

Da jeg red hende i forgåts var hun lidt underlig i bevægelserne til at starte med men efter jeg havde travet lidt(3-5 min) var der intet og red derfor videre og er derfor lidt i tvivl om jeg måske har fået gjort en evt skade værre.

Hva ville i gøre? Ringe efter doktor dyr eller vente et par dage endnu?

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 17:46

Har den fået nyt foder? er høet anderledes end det plejer at værre?? eller har den spasset rundt og vredet begge ben. Der er flere ting der kan spille ind. Typisk når det gælder flere ben på en gang, og det ikke er fordi der er sår osv., er det foderet der spiller ind. Har før haft doktor dyr ude for at få af vide det bare skal arbejdes væk da det var "protein"ben - altså pga overintagelse af protein fra nyt hø. Man føler sig lidt dum, men til gengæld blev jeg sikker på hvad det var og hvad der sku gøres. Synes altid det er en god ide at snakke med dyrlægen når man er i tvivl, men er også så heldig at have en dyrlæge som jeg kan ringe og stille spørgsmål uden det nødvendigvis resultere i et dyrlægebesøg og en regning.

Ved ikke om noget af det her har hjulpet, men det lyder som "protein"ben det du skriver og det passer også med det bliver bedre efter lidt tid...hævelsen sku så også være faldet efter arbejde! Da min hest havde det tog det en lille uge før det forsvandt og blev væk.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 19:00
Det falder ikk når jeg trækker med hende, men de er bedre her til aften ikk så varme og ikk så hævede. Det er over en måned iden hun fik nyt foder og wrappen er fra samme læs som alt det andet..

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

Er det ømt?
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 20:36

Min hests bagben hævede voldsomt op i vinter pga. en blandings infektion (muk)Hans ben var meget ømme og da jeg var bange for en blodforgiftning, ringede jeg omgående til dyrlægen også selv om det var kl. 01.00 om natten.

Han fik pencilin og smertestillende jeg gav ham i sprøjte 2 gange dagligt i en uge.

0
0
Svar på denne tråd

Måske lymfanghitis
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 23:39
Det kunne godt lyde som lymfanghitis, læs evt. om det på nettet.

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 23:42

ringe til dyrlægen som noget af det første imorgen tidlig.. Kender en, hvis hest, fik hævede ben uden andre tegn, det viste sig at den var fyldt med infektion i kroppen og fik behandling i næsten to uger inden det fortog sig..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

P.s. ja jeg vill også
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 23:45
Ps. ja, jeg ville også kontakte dyrlægen...

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider