Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Solarium til heste
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 16:20

Er der nogen af jer der har givet jeres heste Solarium?

Og hvis i har hvordan har det så påvirket jeres heste?

Og hvad hjælper det egentlig på? Ømme muskler eller hvad?

Grunden til at jeg spørger er at der hvor jeg skal flytte min hest ud, er der solarium. Og ville derfor da godt vide om det

var noget vi skulle prøve.

HILSEN KARINA.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 16:40

Vi brugte solariet om vinteren til konkurrencehestene før/efter ridning eller efter vask.

Solariet varmer hestens krop op og sætter gang i blodcirkulationen, og skulle derfor have en skadesforebyggende virkning(om der er videnskabelig belæg for dette, ved jeg dog ikke).

Om ikke andet så synes de det er rart(det gør vi andre jo også når vi sådan bliver gennemvarmet :-) ) og så tørrer de hurtigere end med et uldtæppe på og derved minskes risikoen for at de bliver syge om vinteren når det er koldt.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 17:01

Tak for svaret.

Ja så er jeg da sikker på vi vil bruge det, så må vi se hvad tøsen siger til det.

Hun syntes sikkert at det er noget farligt noget.

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 18:26

Ja de er tit lidt mistroiske overfor det i starten, ind til de finder ud af at det ikke er farligt :-P

Vi kunne heldigvis trække hestene forlæns ind og så vende dem om, det er nemlig ikke alle der sådan lige kan bakkes ind i starten. Og så kunne vi hæve og sænke det, så hestene ikke havde lamperne nær så tæt på sig de første par gange.

Jeg har dog også været et sted hvor der skulle bakkes ind og det ikke kunne hæves/sænkes, og det er der egentlig ikke det store problem i.

Vi gjorde tit så'en det sted, at vi brugte det som alm opsadlingsspiltov, så hestene vænnede sig til at være derinde, og så var der som regel ingen problemer når solen så blev tændt senere hen.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider