Jeg har en Barefoot London hed tilhørende trykfordelende underlag fra http://www.optimalsadler.dk/
Både hesten og jeg synes det var en fantastisk god investering. For mig krævede det lige et par rideture at genvinde balancen da den bliver liggende helt der bagude hvor jeg placerer den så jeg nu har hele hesten rygsving... Desuden har hesten fået større rygsving og har lettere ved at lave traverser end nogenside før. Det er faktisk ligefør både hest og rytter her er "høje" når vi er færdige med at ride...
Læste lige et andet indlæg om bomløse sadler der glider frem...
Min glider ingen steder - i 10 år har vi ellers redet i bomsadler hvor flinke sadelmagere har fortalt mig at med min hest bygning så VIL sadler til ham glide frem. Men den bomløse bliver hvor jeg lægger den
Kan man ride dressur i en bomløs??
Ork ja - Stridshingsten og jeg rider ihvertfald dressur
Men du får nok ikke lov at starte stævner i en Barefoot London, reglerne sider at du skal ride i noget der ligner en engelsk sadel
Trekker Master er bomløs og ligner en dressur sadel så den må du sikkert godt starte stævner med
Jeg skal lige have hesten først
Ja det vil nok være smart - selv om sadlerne er bomløse kommer de jo alligevel i forskellige bredder