Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hø og wrap
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 23:38

Får jeres heste ikke hø eller wrap nu??

Fandt ud af at stedet min står opstaldet ikke fodrer med hø/wrap nu, så min 2-års er nød til at æde halm de 12 - 14 timer hun er i boksen, og DET blev jeg IKKE glad for at høre

Og hvordan kunne jeg overse det??? Jo jeg kommer om eftermiddagen og renser hest/boks samt hælder foder op, udlejer fodrer og lukker ind/ud, og jeg er ikke blevet oplyst om at der ikke fodres med hø/wrap nu, regnede med at godt stråfoder er en selvfølge

Nu mener jeg ikke at halm er mad...

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

Silkehøns kyllinger

Chabo kyllinger

0
0
Svar på denne tråd

Hø og wrap.
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 00:54
Mine heste har hø ad libitum og får ca ved siden af 5-kg wrap og 1kg luzerne. En hest er skabt til at spise struktur mellem 16 og 22 timer i døgnet og jeg mener bestemt heller ikke halm er struktur. ville købe hjem til den ell flytte den med det samme. Håber du finder en løsning. mvh S
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 10:33

Du må da ud og købe...

Selvom mine går på græs hele dagen (og jeg har vitterlig meget græs) Får de når de kommer ind ved 21 - tiden, da et par kilo wrap til natten, udover deres tilskuddfoder. (de er rigelig godt i stand, så derfor får de ikke mere)

0
0
Svar på denne tråd

Wrap nu
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 10:40

Jo min får skam wrap nu - eller, det gør han fra lørdag når han kommer på stald. Skal hente wrap på lørdag, og så skal han trappes op på sine 10 kg pr dag.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 11:10

... vil jeg sige, får min hø. Han er en to års, og har som alle ander heste, virkelig brug for rigeligt med stråfoder/grovfoder for at opretholde en godt stortarmsfunktion.

Og jeg er af 100 % samme mening som dig. Halm er IKKE hestefoder.

Derfor ryster jeg nu også på hovedet når man går fra de super gode hø han får, og vælger at spise lidt halm, lige når der bliver strøet. Men sådan har han altid gjort, så det er vel et ritual for ham.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 15:25

Jeg er da også en smule skuffet over at jeg ikke vidste der ikke bliver fodret med wrap

Grunden til det er, at de har købt så store baller, at halvdelen ville nå at blive dårligt før det var brugt (9 heste, 1 plag og 2 føl)

Men det skal da ikke gå ud over min plag

En kat skal holdes på egen matrikel

Neutralisering af udekatte - en selvfølge!!

Silkehøns kyllinger

Chabo kyllinger

0
0
Svar på denne tråd

Høet er
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 16:21

Brugt for i år, her kan de kun bruges i 6 uger.

Derefter har de i denne fugtige luft, suget for meget væde til sig og begynder at lugte.

Og jo det var super hø,bliver opbevaret på bedste vis, men 6 uger så vil jeg ikke byde mine Smukke mere.

Så står den på wrap, da det stadig ikke er koldt nok, men fugtigt, har jeg købt 34 wrap baller på 60 kg og de bruges indtil det bliver koldt nok til at jeg kan tage dem på 250 kg i brug.

Her undværes stråfoder IKKE på noget tidspunkt, ejeren må bare betale det mere som små wrap baller koster...

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

.

Undskyldninger er hvad de dovne bruger i stedet for at finde løsninger...

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 17:13

Mine får wrap nu. Vi bruger 400 kg's baller og kan sagtens nå at bruge dem inden de bliver dårlige. Vi har så også fire store heste, hvoraf to af dem står med føl, en plag og en pony med på den hvor de igennemsnit får 9-10 kg. hver.

Mvh. Rikke

med
Escape Dance

& igen også med Excellent Dream DM

0
0
Svar på denne tråd

Kun en smule
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 18:31

Vores heste går stadig på døgnfold med masser af græs, så de får ikke hø medmindre de er inde nogle timer.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

wrap...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 19:31

Vores får wrap når de kommer ind, om aftenen hvis de har spist op og igen om morgenen når de får morgenmad, så de har noget at gumle på indtil de kommer ud. Derudover får vi snart minibig halmballer hjem til dem, som bliver sat bagved boksene så de har fri adgang til det.

Misbrug ikke din vens venlighed og loyalitet - på den måde bevares venskabet

- Heidi -

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Ikke her
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 20:46

Mine får ikke wrap eller hø endnu. De går på græs fra 06.00-07.00 morgen til 21.00-22.00 stykker om aftenen og får ikke hø når de kommer ind. På fredag skal jeg ud og købe hø, og så begynder jeg at give et par kg til natten.

Kan ikke se nogen grund til fuld grovfodertildeling endnu, når de går så mange timer på( rigeligt) græs.

Hvis mennesker skal respektere hinanden for, hvad de er, må de holde op med at respektere hinanden for hvad de har....

0
0
Svar på denne tråd

min får følgende
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 21:17
min hest får 8 kg wrap på opstaldnings stedet, udover har jeg selv købt massere af hø hjem, som jeg har fåret lov til at opbevare i halmlageret, og af det får han ca 6 kg, og han går stadig på græs om dagen. men han er også lidt tynd (er blevet bedre) men jeg vil være sikker på at han får alt det han kan spise af stråfoder

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

duttelut
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 23:25

Vores går stadig på døgn, men da der ikke er så meget græs tilbage stiller vi en minibig hø ud til dem...

Med venlig hilsen Laila

Kan man tabe noget man ikke kan have mellem hænderne??

Holstenervallak til salg se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Ja altid...
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 10:07

Her får hestene altid hø eller wrap i boksen.. også selvom der er masser af græs på folden hvor de går hele dagen..

Du må vist hellere ud og købe noget hø - eller tage en alvorlig snak med udlejer!

Kristina

Spåner, sælges kr 55,-/balle afhentet i Hadsten

Høst 2007 - hø og wrap i små baller bestilling modtages nu!

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 10:45

Ditto her - mine får 6-7 kg hø når de kommer ind fra masser af græs.

Illum: jeg må lige have den igen - mener du at det fine hø der blev høstet i juni ikke duer som hestefoder mere??? hvis ja kan vi finde noget dokumentation for det eller er det din egen holdning? Det hø jeg fik ind dufter herligt og hestene vil hoppe på tungen for at få det.

Med venlig hilsen

Bettina Søndergaard

Stald Franca

Skønt hingsteføl efter Sandro King sælges. Velgående, et godt hoved, højtstillet og velrejst.

RDS hoppe efter Mago XX/Lavallo sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider