Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Dækkener? [HJÆLP]
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 21:39

Jeg har altid været meget imod at pakke hesten ind om vinteren.

Men, men, men..

Her til vinter overvejer jeg at give min fjordhest et tykt fold- og stald dækken på så han ikke sætter vinterpels.

Han vil her til vinter komme ud fra kl. 6 til 16-17. Jeg kommer ca. til at ride på ham 4-5 dage om ugen.

Er træt af den store vinterpels han sætter om vinteren, og han sveder utroligt meget.

Sidste vinter blev han forkølet selv om han havde fået svede-dækken på efter ridning.

Hva´ synes i ? er det syndt at pakke hesten ind hver eneste dag, eller hvad gør i selv?

Håber nogle der ude vil give nogle gode råd omkring alt med dækkener..

Med venlig hilsen Anja

-Den heldige ejer af en fjord-boller og shetlænder

Dyr har også rettigheder!

Et lille seriøst kaninopdræt - Kaniner til salg

Ser mere under:

www.123hjemmeside.dk/birkede- gaarden

0
0
Svar på denne tråd

PS!!!
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 21:42
Hvilken dækkener har i ialt til jeres heste ?

Med venlig hilsen Anja

-Den heldige ejer af en fjord-boller og shetlænder

Dyr har også rettigheder!

Et lille seriøst kaninopdræt - Kaniner til salg

Ser mere under:

www.123hjemmeside.dk/birkede- gaarden

0
0
Svar på denne tråd

Du skal have nogle
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 22:09

stykker. Du skal snart starte med et tyndt overgangs dækken- så skifter du til et mellemdækken og igen til et vinterdækken- bliver det mega koldt lægger du et ulddækken under.

Så skal du have til at kunne få et andet på hvis uheldet er at det går i stykker-det er vigtigt at have reserve- for han bliver syg hvis det kommer af fra den ene dag til den anden.

Husk at lægge ulddækken på når du har redet til han er tør- han skal helst være helt tør før du lægger det andet på.

Så det er en ordenlig omgang du skal have fat i.

MVh Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

et overgangs dækken
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 22:18

starter jeg op med. som kun bruges på fold

når så det bliver koldere, lægges et stalddækken på om natten.

Jeg lader så hesten få lidt pels og bruger stadigvæk kun overgangdækken, indtil frosten sætter ind.

så klipper jeg hetsen og lægger nu vinterdækken med hals på den på fold og stalddækken på om natten.

Hvis uheldet er ude og udendørs vinterdæknet går i stykker, ja så bruger jeg stalddæknet og overgangsdæknet uden på, på fold, indtil jeg får købt et nyt udendørsdækken.

Jeg køber som regel mine dækner i tika rideudstyr, da jeg der får gode dækner til en billig pris.

Mne det er en god ide at du allerede nu, indkøber dækner, da du stadigvæk kan købe tilbudsdækner.

IMC.
jeg er ikke klogere end andre, men de andre glemmer bare at tænke sig om
SADEL SÆLGES www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=219803...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

Hmm.. Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 20:53

Jeg går også ind for at hestene har det bedst så naturligt som muligt, min baby har altid gået uden dækken indtil forrige år..

Han er 13 år nu, og de seneste år er han blevet langt m ere kuldskær end tidligere.. Han bliver forkølet gang på gang og det er ikke mangel på vitaminer eller træk fra stalden, - løsningen efter flere forsøg, var faktisk bare at smide dækken på :) Til at starte med kunne vi nøjes med regndækken i de koldeste måneder og ellers klarede han sig uden, men sidste år blev han igen småsyg efterhånden som det blev koldere... Til gengæld klarer vi os fint med regndækken plus eskadron overgangsdækken 150 gr. og eskadron vinterdækken 300 gr. - det fungerer fint for os..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider