Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Løsdrift gode råd
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 10:10

Jeg har været usansynlig heldig at mine heste kan gå i løsdrift her til vinter.

Nu er det så jeg tænker...der må være mange herinde, der også er så heldige og har løsninger på mange forskellige problemer.Tænker lidt på mudder foran huset, ved leddet. tildelig af ex. wrap .Hvor meget for at de kan holde varmen ect. Andre problemer i løbet af en vinter.

Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

Splinternyt eksem/insekt dækken sælges 200,- billigere end butikspris(fejlkøb) 135 cm horseguard (gråt) kun 500,-

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 10:42

Vi har lagt cement foran indgangen til løsdriften. Det skovler jeg rent hver dag. Man kunne måske også lægge nogle store, tykke fliser i stedet.

Hø/halm ad libitum. Hestene kan stikke hovedet igennen tremmerne i hele boksens endevæg, hvorved man undgår at de tramper i foderet.

De går på dybstrøelse, hvor der kommer rent på 1-2 gange om dagen. Bunden her udvikler varme og er lun at ligge på om vinteren.

Mine heste plejer at få lov til at opbygge lidt eksta huld her om efteråret - så er jeg sikker på at de kan holde varmen gennem vinteren. Dækken har aldrig været aktuelt.

0
0
Svar på denne tråd

Mudder...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 10:47

Hvis du finder en løsning på mudder foran led og indgang, så sig endelig til, for det vil jeg også gerne vide! For det er faktisk det største problem vi har med løsdrift. Dumme danske vintervejr.

Vi har forsøgt med træflis, men det holdt ikke længe. Vi har også støbt de første par meter fra dørene i beton, men det flytter bare problemet. Overvejer om man skulle hælde 15-20 cm perlegrus over hele den nederste del... Vi har desværre ikke råd til en Hit Aktiv stald, den står på ønskelisten til julemanden hvert år.

Vi har 3 bokse, en løsdrift og en togvogn. Alle hestene går sammen om dagen og bliver så lukket ind på deres "værelser" om aftenen i forbindelse med aftenfodringen.

I løsdriften står de i små "bokse" lavet af snor nogle timer om aftenen, mens de æder wrap, på den måde kan vi styre hvem der får hvad. Der står kun 2 i togvognen, og de har dele-hø om natten.

De har frøgræshalm til rådighed hele dagen, så de har noget at gnave i.

Ud over løsdriften har de en skov de kan søge ly i, så alle altid kan komme under tag hvis de vil.

Du kan se billeder på www.vindskovgaard.dk

Signe

www.kursushest.dk
En kongres om hestens bevægeapparat for alle hestefolk med lyst til at lære mere.
15.-16. september 2007 på Vilhelmsborg

0
0
Svar på denne tråd

mine går
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 10:49

i løsdrift og det er utrolig godt. De går i halmstrøelse. Har også en bigballe på folden. Og så har de hver deres hø hæk med wrap oven over deres krybbe. De har en jordfold som de går i om vinteren. Lige uden for døren har vi lagt træflis der står min føre hoppe og holder udkig. så der blev hurtigt mudret. Også selv om at vi først har lagt dræn der.

Men ellers fungerer løsdriften optimalt. Vi har så hestene bundet op imens at de skal spise. Og de har 2 saltsten og en gnubbeplade på væggen der inde.

Hilsen

Marianne Olesen

Stald-MariBo

Distancerytter

Vi forhandler Vaks hundefoder fra henne pet food

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 11:07
Tak for svar. kom gerne med mere. Rart at vide at træflis ikke virker inden man investere i en skov.

Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

Splinternyt eksem/insekt dækken sælges 200,- billigere end butikspris(fejlkøb) 135 cm horseguard (gråt) kun 500,-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider