Jeg bruger Eggermsnann halfergänzer müsli som tilskudsfoder til min hyp.
Og jeg er ovenud tilfreds med min hests foderstand, pels, almene sundhed osv.
Et andet + for halfergänzeren, er, at den er så let at dosere.
1 kg,. om dagen uanset hvad min hest ellers bliver fodret med, og om det er i pasueperioder, eller i arbejdsperioder.
Så får han hvad han skal have altid, uden at jeg behøver at stå og måle op og ned, hvis han i en periode bliver sat ned i foder. Det syntes jeg er rigtig smart, da mit tidligere tilskudsfoder var baseret på antal FE og kg. af andet foder min hest fik udover tilskudfoder (hø, luzerne, roepiller og havre).
Så det var sådan noget med hele tiden at veje og måle hvor meget tilskud, hvis min hest blev sat op og ned i foder, f.eks. ifb. med en pause fra træningen. Det slipper jeg for nu.
Desuden har jeg brugt Eggersmann Mash efter hård træning, stævner samt andre stressende dage. Den indeholder masser af urter, bl.a. kamille som virker beroligende på tamrsystemet. Min hest elsker den og den har haft en god effekt, da min hest har tendens til at sevt. stress sætter sig i maven, istedet for at udvise den.
Det eneste minue er dog prisen. Eggersmann er lidt dyrere end andet foder jeg tidligere har brugt. Men det er også nogle gode produkter.
KH
Sanne