Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodring af følhoppe
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 15:01
jeg rider denne fjordhoppe men hun er lidt tynd ved ribbenene, hun får ærteflager som et kosttilskud i sin mad, nu er spørgsmålet hvor meget må hun få af det, og er der evt en anden måde at give hende lidt kraft på... hun er frisk og glad, men hun er lidt tynd, hvad kan jeg gøre hvad skal jeg give hende...
0
0
Svar på denne tråd

Olie...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 15:36
Jeg ville starte med at give hende en dl olie i hendes foder, og hvis det ikke er nok, så sæt det op, men max. tre dl om dagen.
0
0
Svar på denne tråd

er det alm
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 18:34
Mad olie??? eller noget andet? det vil jeg da prøve, hvor meget af det der ærteflager må hun få om dagen???
0
0
Svar på denne tråd

Ja det er madolie.
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 20:44
Det bruger jeg til min hoppe.Ved ikke med ærteflager.

Dressurunderlag sælges. Se billede på præsentation. Den koster 300 kr. Det er hvidt, og kan derfor bruge til stævne. Henvendelse 24614888

0
0
Svar på denne tråd

Ved ikke med-...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2007 20:54
Ved ikke det med ærteflægerne. Har aldrig hørt om det som disideret foder til heste, men min dyrlæge anbefalede rapsolie. Køber det i fakta for en 8-9 kr. Husk at tilvænne langsomt og ikke overstige for mange deciliter om dagen. For meget og for lidt ...som man siger...

Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

Splinternyt eksem/insekt dækken sælges 200,- billigere end butikspris(fejlkøb) 135 cm horseguard (gråt) kun 500,-

0
0
Svar på denne tråd

Ærteflager
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 08:18

Ærteflager skal være varmebehandlede, før heste må få dem, men det går jeg også ud fra at de er. Jeg ved ikke, hvor meget, man må give. Jeg kender kun til ærteflager som "pynt" i forskellige typer müslifoder. Det lyder som en ret dyr måde at fede hesten op på. Du kan også bruge varmebehandlede majsflager, men der er en del stivelse i, så det ville jeg ikke selv gøre.

Hvor meget hø/wrap får hoppen? Jeg har fodret flere utrivelige heste op ved at give dem wrap ad libitum, roepiller, lucerne, olie og vitamin/mineral. Hvilket vit/min-tilskud bruger du? Og får hun noget kerne?

Jeg går ud fra at hun er tjekket for orm og har fået ordnet tænder.

Mvh

Julie

Hvad rager det dèn,
som er sikker på sit,
at resten af verden
er ude af trit.

Piet Hein

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider