Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vokseværk?
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 22:13

Nogen der har erfaringer med vokseværk på heste? Kan ikke finde noget om det på nettet, andet end omkring hunde

Jeg vil meget gerne vide hvad det er, hvad det kommer af, symptomer og hvad man kan/skal gøre ved det? Og om man skal ændre i foderet hvis hesten får vokseværk?

Også gerne hvis nogen har et link til en artikel om det

Håber på lidt hjælp

Pletter eller broget - det jo skønt at se på :-)

Mine heste - Nikita & Jackpot!!

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 09:17

Hestens vokseværk er det samme som menneskers. det kan eventuelt vise sig som halthd ved unge heste. det der virker mod det er ride pauser. Det kan være en uge eller måneder. Når mine har haft vokseværk, sørger jeg for at de får noglelunde det samme at spise som de plejer, de skal jo have noget energi til at vokse med. Du kan prøve dig lidt frem, for at se hvornår din hest er rengående eller ikke ømmer sig mere.

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

vokseværk
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 19:38
en stald jeg arbejdede i på et tidspunkt, og hvor vi tilred ungheste, der gjorde vi følgende: når hesten fik vokseværk, så lod vi den få fri fra træning hele tiden og komme meget på fold, for de kan godt blive lidt ømme i musklerne ved vokseværk, men det kender vi jo selv fra børn af..
0
0
Svar på denne tråd

Stivhed?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 10:04

Undskyld jeg lige bryder ind i tråden, håber det er okay at jeg lige har et bispørgsmål ?

Kan vokseværk give stivhed i bagbenene?

Mvh Lene

Samværet med heste giver mig mulighed for at lære mig selv at kende på både godt og ondt...

(Har en lækker, lækker Welsh cob hingst med engelsk hingstelicens, som står til rådighed for dejlige hopper

0
0
Svar på denne tråd

stivhed..
Forfatter: 
Dato:  16-08-2007 10:15
er ret sikker på de kan blive stive i bagbenene af det. Det er min 3 års i hvertfald ... han er det lige nu og har været det en gang før. Han er rimelig høj bagtil lige nu og har svært ved at træde ind under sig og den anden dag så han heller ikke helt rengående ud. Hvis han galloppere ligner han lidt en kænguru, han kommer op i luften, men så heller ikke meget længere, hans bagben vil ikke rigtig være indundergribende..og fremadgearet er også lidt svært at finde .. Men han bukker en hel del, så helt usmidig er han ikke .
0
0
Svar på denne tråd

hævelser
Forfatter: 
Dato:  26-10-2007 09:51

Kan der forekomme hævelser?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider