Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Insektmiddel til heste??
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 18:14

Har hørt at man ved dyrlægen kan få dråber til hesten mod alle de forbandede insekter der plager dem. Nogen af jer der har prøvet?? Hvordan virker det??

Er snart ved at gå ud af mit gode skind ..hvor er det bare synd for dem.

Har prøvet alverdens selvblandinger og færdig købte..men de virker kun sølle 5 min.

Hilsen fra Hanne....

Med de tre fjordheste...Mai, Mille og Tot.

0
0
Svar på denne tråd

I stalden
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 18:30

hvor mine heste står, har ejeren lige købt et nye middel, som rent faktisk hjælper på KLÆGER...!!!

Jeg skal selv ud og købe en flaske i morgen, det skulle være rimelig pebret, men bare det virker, så er jeg ligeglad.

Jeg ved ikke lige på stående fod, hvad det hedder, men det skal jeg opdatere tråden med i morgen.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting

0
0
Svar på denne tråd

I Hööks
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 18:53
Du kan købe det i Hööks til 399 kr. Det skulle være nok til 3-4 gange og så holder det 8 til 10 uger. Jeg skal også selv have det købt, de siger det virker rigtig godt :-)
0
0
Svar på denne tråd

hmmm..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 19:48
underligt.. har næsten lige været i Hööks i Kolding?? De anbefalede mig den sædvanlige spray..og nævnte intet om de dråber??

Hilsen fra Hanne....

0
0
Svar på denne tråd

Det kan godt lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 20:22

Det kan godt lade sig gøre at lave en blanding selv.

Jeg har i år afprøvet en blanding af eddike, hvidvinseddike, citronsaft og vand, det virker og det holder mere end 5 minutter!

Selvfølgelig kan det ikke tage alle dyrene, men det kan dæmpe mængden af klæg og myg i en sådan grad, at hestene kan slappe af og græsse fremfor at drøne rundt på folden i flugt fra de stikkende insekter.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Kingsland bomber jakke sælges

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 20:32
det er prøvet uden større effekt..desværre.

Hilsen fra Hanne....

0
0
Svar på denne tråd

Tine Sommer
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 21:08

det har jeg også prøvet og hos os, hvor markerne ligger tæt ved mosen og især klægerne er en kæmpe plage hvert eneste år, hjælper det ikke.

Men det nye middel, som staldejeren nu har prøvet, virker bare super og for første gang nogensinde kan hestene gå på marken i fred for disse uhyrer og vi kan ride en tur før solen går ned.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Longe- og sadelvant, men selvfølgelig ikke tilredet. Skriv for mere info.....

0
0
Svar på denne tråd

Hej Line
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 10:35

Jeg - og sikkert også mange andre - vil rigtig, rigtig gerne have et navn på det nye middel du omtaler der hjælper mod klæger.

Hos os er der også mose og vandhuller omkring området, så vi er også utrolig plaget. Det er rigtig ærgeligt at en tur ud i naturen, der ellers burde være ren nydelse her om sommeren, ikke kan nydes pga. de modbydelige sataner

Vi har også prøvet med et middel fra dyrlægen der skulle dryppes på hestens ryg og skulle så virke en uges tid. Men det havde desværre ikke den store effekt imod klægerne

På folden har de fleste heste i år fået insektdækken på, det er stort set det eneste der hjælper lidt.

Hilsen Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

Og så forklare jeg endnu en gang
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 10:41

Hvorfor INTET INTET virker på klæg...

Klæg orientere sig ved lys/skygge og IKKE ved lugtesans.

Hvis I tror at nu er der fundet noget, så er det fordi klægen er på retur og i slut august er den næsten væk for i år...

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

Sjovt ALLE sadler til salg har NÆSTEN ikke været brugt heller ikke selv om de er ældre

.

En "skabs HN person" er useriøs....

0
0
Svar på denne tråd

Illum..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 11:26

jeg ved godt du siger, at INTET what so ever virker på klæger og jeg har altid været tilbøjelig til at give dig ret, fordi jeg har prøvet alt for at hjælpe hestene, men i dette tilfælde må jeg sige, at det ikke længere passer ;-)

Den sidste uge, hvor mine to - som lige nu er de eneste, der ikke er sprøjtet med midler - virkelig har været plaget af klæger, har de andre gået fuldstændig fri.

Så sent som i fredags, hvor vi red på tur, var plagen virkelig frygtelig og jeg lånte lidt af Helenes flaske bagefter og jeg skal love dig det gjorde en forskel.

Jeg vidste godt du ville komme på banen i tråden ;-)

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

bentjære...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 14:18

jeg har prøvet en spray med bentjære i - den var god til både myg og klæger - men lugtede forfærdeligt i flere dage ( jeg brugte den også selv da jeg ikke ville blive ædt). den hedder "bremse væk" og er fra firmaet rokale. Det skulle være et rent naturprodukt der ikke skadede hverken hest eller natur.

i sidste uge skulle jeg passe en venindes ( hvide) hest og da jeg kom ud til den var den helt fyldt med disseher stikfluer - små fluer der sad som tæger og sugede blod inde i pelsen på hesten. VILDT ULÆKKERT!! Jeg gik helt i panik over det fordi det var så væmmeligt og der var så mange - sad på rad og række i hundredevis på bla hestens mave. Jeg løb ind i stalden og hentede den første insektspray jeg kunne finde og sprayede hesten. Fluerne faldt af med det samme og kom ikke igen - jeg var ude at tjekke senere. Det lugtede af citron hele dagen. Det hed " myg væk" og var faktisk fra samme firma som det andet. der sted det kunne holde i 10 -12 timer på en hest på fold.

jeg ville aldrig bruge det der til køer på en hest - det som virker i en uge. det er vist noget ret giftigt stads.

Formidling af LUSITANO heste.

Fra Portugal.

Salgsheste på præsentation. NYE NU - MED VIDEO

Se flere på http://www.klassisk-dressur.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du ville ikke bruge det dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 14:34

Gerne udskriver og som virker IKKE i en uge men en mdr. ???

Men bentjære som jo er hjortetaksolie ( GIFTIGT) det bruger du gerne.

Hvad med lidt oplysning ???

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

Sjovt ALLE sadler til salg har NÆSTEN ikke været brugt heller ikke selv om de er ældre

.

En "skabs HN person" er useriøs....

0
0
Svar på denne tråd

lys og skygge??
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 14:59

Illum hvorfra ved du at klæger ikke påvirkes af lugte. Har du evt. links til noget. Det lyder da interesant..

Det produkt jeg bruger til mig selv virker fint. Har jeg glemt at smøre det på, har jeg som regel fået et klægbid bare 5 min. efter ankomst til stalden. (Vi har virkelig mange klæger ) Men så snart jeg er smurt ind, er jeg helt "klægfri" i timevis. Men det er måske ikke lugten der holder klægerne på afstand, hvad er det så??

Synes også klart der er forskel at mærke på om hesten er sprøjtet/smurt ind inden rideturen eller ej. Men intet holder ret længe af gangen, troede egentlig det var fordi lugten jo "dunster" af efterhånden. Men lugt eller ej jeg vil holde med Line i at nogen produkter gør en klar forskel.

På fold synes jeg dog kun at et insektdækken hjælper. Eller har andre erfaring med gode metoder imod klægerne her.?

Line: kan vi ikke få navnet på det middel du omtaler.

Mvh. Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

jeg må give illum ret..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 16:26

træk hesten ind i skyggen/stald/læskur og den vil få fred.

træk den ud i sollys og den vil bliver overfaldet igen.

IMC.
combisadel med bred bum sælges.
Kun 700 kr
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=215766&t=215766
0
0
Svar på denne tråd

Jeg var
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 18:38

faktisk oppe efter det i dag, men det er udsolgt og fordi vi er sidst på sæsonen og de skal tage et eller andet minimumantal hjem, får de ikke mere i år.

Hun ville forsøge at få noget hjem fra en anden butik, men det får de tidligst onsdag - så jeg kan ikke få navnet før, med mindre jeg husker at se navnet, når eller hvis jeg skal ud til hestene i aften.

Det er dyrt - 275 kr. - og virker ikke længere, efter det har regnet, så når det regner tit skal det bruges ofte.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Det hedder
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 21:06

noget så simpelt som "Fri-for-bremser" fra bum bum "Alfa-vet" tror jeg fabrikanten hed.

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

Nå, søgte
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 21:08

lige på nettet - det hed Alta-vet.

Og ja, jeg ved godt klæger ikke er bremser, men det er klæger vi har ude hos os - og det virker på dem ;-)

Mvh

Line

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 10:05

Tak Line. Det middel har jeg hørt om før. En i stalden (hun er flyttet nu) brugte det og hendes hest virkede også mindre plaget end de andre. Så det skal ganske sikkert afprøves næste år.

Inger: Hvis jeg havde hestene hjemme og selv kunne bestemme, blev de skam også lukket ind i dagtimerne. Men det er bare ikke altid muligt når man har dem opstaldet ude - desværre.

Illum og andre interesserede: Jeg har søgt lidt på klæger og bl.a. fundet denne artikel:

dddweb.ddd.dk/pages/ artikel.asp?ID=70

Her skriver de at "Både syns- og lugtesansen benyttes af klægerne under søgning" Samt at "De tiltrækkes af objekter, der fremstår i kontrast til baggrunden, sorte eller blå objekter er særligt tiltrækkende"

Kan godt være dette er gammelt nyt for nogen.

Men hvis det passer at klæger benytter både syns- og lugtesans, så kan det vel ikke afvises at nogle produkter, der virker vha. lugt, har en vis virkning. Men en kombination af et lyst farvet insektdækken + et lugt-afskrækningsmiddel burde jo så være rigtig godt eller hva

Under alle omstændigheder er det godt at klæg sæsonen snart er overstået...

Mvh. Hanne

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa-...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 10:29

Måske alle med klæg og insektproblemer lige skulle besøge Mustangs web shop, det gjorde jeg og ingen herinde har hørt mig brokke mig over klæg i år, selv om jeg har millioner af dem, samt myg og mitter. Det er dyrt, men eder rådme godt.

Skulle da lige hilse og sige at de har nogen kanon gode produkter også til pleje mv, deres balsam bruger jeg såmænd også til mit eget hår.

Med venlig hilsen

Merete

Shetlænderavl

Føl og plage til salg med gode papirer til fornuftige priser.

http://www.stutteri-winther.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider