Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

solanum mega biotin- dosering
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 21:11

Er begyndt at bruge ovenstående til min Fjordhoppe på 150 cm, men.. Det står at ponyer skal have 20 gram og store heste 60 gram. Heste der tidligere har været forfangne 100 gram.. Min hoppe har været forfangen. Hvor meget vil i mene hun skal have ( hun er jo egentlig en pony race, der er vokset for meget)? Giver 60 gram nu,er det helt ved siden af? Hun er overvægtig.

Nogle der har andre gpde råd til at forbedre horn hvaliteten- den falder fra hinanden, og vi har smed med 3 ugers mellemrum pt. Hun (forsøger) at gå med sko på alle 4.. Hun skal kåres næste år, men tager altså ikke en hest med der ser sådan ud!!

Fjordhest er bedst!
0
0
Svar på denne tråd

100 g til tidligere forfangen
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 21:46

Det ville jeg da gøre.

Siden hoven er så dårlig som du siger... hvordan ser strålerne ud? Hvis hesten har sure stråler kan hoven ikke "arbejde" og så "dør" hoven. Sørg for at få smeden til at skære evt død stråle væk. sørg for at holde hoven ren og tør.

Det er virkelig godt at sætte den i blød i vand med sæbespåner, men sørg for at skylle det godt væk igen bagefter. Så bør du smøre tjære og gerne blåsten på strålen.

Hvis ikke strålen er problemet så fokuser meget på kronranden, da der er herfra alt hov vokser ud. Smør den hver dag med cornocosin (er ikke helt sikker på stavemåden)

Men det tager tid når først man har en hest med dårlige hove...

hav tålmodighed

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 11:02

Ville følge doseringen med 100 gram de første 2 måneder for at boste systemet lidt, men bagefter skulle 20 gram kunne gøre det. Du skal regne med at det tager ½-1 år inden hovene er "klar" igen også selvom du giver dette tilskud.

Desuden skal du til at kigge på hvad hun ellers får - normalt får de kun så svære problemer med hovene når deres tamflora er i uorden over længere tid. får hun nok grovfoder? Er det tilpas forhold af tør og vådt grovfoder og er er nok struktur i det?

Har hun haft dårlig mave?

Da hun jo er/har været forfangen er det vigtigt at man tager hånd om grovfoderet, da de uden nok i tilpas kvalitet kan få problemer med hove og mavesår.

Tilgengæld er Solanum produkt rigtigt godt til at afhjælpe problemet, men mest effektivt hvas man også kigger på hvorfor problemet er kommet.

Charlotte

Kombineret Isabel werth underlag i dueblåt sælges. 17" Kun prøvet på. Priside 200 kr.

0
0
Svar på denne tråd

solanum mega biotin
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 14:37
hej kate.

min fjord på 3 år får 2 måle ske(20g)

Kate det er godt hun får besøg så tit af smeden og bliv endlig ved med det

jaa det tager lang tid, men når man selv kan begynde at se det går frem såå går det hurtig...jeg har dyrelæge tjæk på don vær 6 mdr for at være sikker på at dons foderplan gá bonus, den er lige så viktig...

men om du kan give din pony ekstre biotin ?? er det ikke nok med de 20 G og så en god foder plan der også kan regulers når hesten går på sommergræs?? så hun får foder året rundt??

Det har jeg og dyrlægen syntes han ser ser godt ud og smeden vil ikke give han sko på hans ømme fusser, da han mener det vil frovringe hovenes gode tilvækst de er i nu...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider