Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 fransk benstilling
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 14:49
hvad betydning har det for vores nye vallak på 4år, at han fransker på hf. han er også lidt indfoded på højre for.kan det rettes af vores smed. eller er der ikke noget at gøre. han skal bruges til dressur
0
0
Svar på denne tråd
 
 dkdkdkdk
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 15:05

Er han både fransk og indfodet? Det kan vist ikke lade sig gøre...


Men ligegyldigt om det er det ene eller det andet, så kommer holdbarheden an på hvor meget det er, men også at beskæringen sker ud fra hestens bygning. Altså at der tages hensyn til, hvordan hestens ben er "sat på" i de enkelte dele.


Hilsen Anja



0
0
Svar på denne tråd
 
 Heh øh...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 15:49

...både fransk od indfodet??


Nej det kan vidst ikke lade sig gør.


Når heste er franske så står de lidt ala charlie chaplin altså ud ad.

Når de er indfodet ja så står de ind ad.


Mvh Nina Nielsen


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249

& Holbæks Shiloh KNN *

*Fjordhoppen Munkhavens Cilla efterlyses !*

0
0
Svar på denne tråd
 
 he...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 17:16

Jeg går ud fra at du mener at hesten er indfodet, men den fransker( svinger benet udad når den traver?), smeden kan ikke rette benstillingen, det er for sent.

Med hensyn til holdbarheden, så kommer det an på hvor meget det drejer sig om, og hvad hesten skal bruges til, hvor højt plan den skal gå på.

Jeg går ud fra at du har fået hestne undersøgt af dyrlæge inden køb??


MVH Robin91

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja jeg mener
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 17:35
at han er lidt indfodet og fransker lidt når han traver præcis som robin 91 mener
0
0
Svar på denne tråd
 
 indfodet
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 18:15

min hest er også indfodet og var det som 3 årig (da jeg fik ham. du kan ikke nå at rette benstillingen, men hovene kan rettes en smule hvis man har en dygtig smed som ikke retter det på en gang, det tager et stykke tid. dyrlægen sagde til mig at indfodet ikke betyder noget, der er mange top heste der har det.. både spring og dressur...


det med fransk ved jeg ikke så meget om:)




frk-lundgaard@hotmail.com


her er min mail hvis der er noget du vil vide, spørge om, eller måske oplysninger:)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider