Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

foder til tynd pony... HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 19:55
Hej.
Min venindes vallak er en smule for tynd og bliver det let.
Lige nu får han om dagen:
-en MASSE havre (ved ikke hvor meget i kg/g, men 5 foderskovl - ved godt der er forskel på foderskovle!)
-100 g travo
-ca 4 midelstore gulerødder.

1. hvad for noget foder syntes du/i han skal skifte over til? Det skal være billigt. Har hørt byg skulle fede lidt mere end havre??

2. Jeg vil meget gerne have at han skulle have olie. Hvor meget skal han have?

FAKTA om vallaken:
4-5 år, 138 i stg, en smule for tynd, 1-3 timers motion om ugen, normal af bygning.
Hvis du/i skal bruge flere oplysninger må du/i bare spørge.

KnuzZ Nanna
0
0
Svar på denne tråd

olie i maden
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 20:52
Tror sagtens du kan give ham 1 til 2 dl. olie i maden et par gange om dagen. Giver selv min det dobbelte, men han er også en stor karl. Olien feder- og det går hurtigt.
Anne
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 21:00
...fedet en af mine op med fuldfoder, olie, Aloe Vera, majs og melasse, det har haft en rigtig god effekt på ham....han har taget ca. 80 kg på og det trængte han til.

Han får: 1 dl. olie 2x dagl.
25 ml. Aloe 2x dagl.
2 håndfulde melasse 1x dagl.
3 håndfulde hakkede majs 2x dagl.
hvidløg 1x dagl.
2 kg. fuldfoder 2x dagl.

Han trives perfekt.

Uafhængig ALOE VERA distributør

:-D Mie Doktor :-D

ÅRETS HAFLINGE HINGST 2002 SÆLGES.... RING FOR NÆRMERE INFO.

http://doktor.ridesiden.dk www.flp.dk/doktor
0
0
Svar på denne tråd

Skru ned for havren
Forfatter: 
Dato:  06-01-2004 21:10
Jeg ville umiddelbart mene at den får for meget havre, men det kan jo ikke siges helt præcist når ikke vi kender den præcise vægt.

For meget kerne kan hestens system have svært ved at udnytte, og samtidig kræver det en masse energi at fordøje de store mængder.

Nu skriver du ikke noget om at den får hø/wrap, men en pony i den størrelsesorden burde ligge på noget der ligner 4 kg. hø, 1-1½ kg. havre og så vitamin/mineraltilskud.

Olie kan du sagtens give ham 1-3 dl. om dagen.

Mange varme hilsner
Nete Lauersen

Foderplan og nyhed - klik ind på http://www.aloenet.dk
0
0
Svar på denne tråd

skift foder
Forfatter: 
Dato:  07-01-2004 13:48
jeg vil også mene ponyen får for meget havre.har den fået ormekur for det kan også hjælpe,hvis det er fordi den er fuld af orm. få også tjekket tænder da den kan ha problemer med at tygge og udnytte foderet korrekt.du kan gi byg og havre samt majs som feder.der ud over vitamin og mineraler og gerne en masse hø og halm.god trivsel er også vigtig,er ponyen glad og har den mulighed for at gå sammen med andre. mvv sarah.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider