Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Overben på koden - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 14:47

Min stakkels hest fik for ca. en måned siden et spark af en af de andre dumme heste på folden på venstre bagben. Det var en lille men dyb flænge, så jeg ringede efter min dyrlæge, som kom ud og tjekkede. Det var kommet en lille skade på knoglens benhinde foran/på ydersiden af knoglen ved kodeleddet. Egentlig så det ikke slemt ud og vi gættede på at tøsen ville være frisk efter et par uger, for en sikkerheds skyld fik hun antibiotika og jeg vaskede og plejede såret efter alle kunstens regler. Såret blev finere og hævelsen forsvandt næsten, men hesten blev ikke rentgående, hun svinger benet ud til siden før det bliver sat i jorden og der er dannet en lille hård knold hvor flængen har været. :( Jeg fik dyrlægen til at tjekke hesten endnu en gang i går og det viste sig desværre at kodeleddet er blevet stift pga. sparket og at der er kommet et overben.

Jo mere jeg tænker over det, jo mere nervøs bliver jeg for om hesten kommer sig...??? -og om hun bliver ridehest igen...?

Dyrlægen beordrede en måneds ro, hvis ikke hun er rentgående om en måned skal hun i røntgen...

Jeg har ingen erfaring med overben der sidder på kodeleddet... Er det slemt? Hvordan ser hestens fremtid ud? Nogen der har prøvet noget lignende!?

Jeg har læst en masse info på nettet om det, men det giver mig ikke meget håb, jo mere jeg læser jo værre lyder det, så nu håber jeg på nogle erfaringer med det! Meget gerne gode erfaringer...! Så jeg kan forsøge at bevare håbet!

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

Min vallak blev osse sparket
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 15:58

på bagbenet på koden- han fik en meget dyb flænge 3 cm og 13 cm lang:-(

han fik osse et rimelig stort overben af den- men fungerer helt fint igen, jag kan gøre alt det mad ham som jeg gjorde inden.

jeg blev osse meget nervøs af at læse alle de ting på nettet, bla. om griffelbensnrud- er bare lykkelig for at det er vle overstået nu.

Pøj, pøj med din hest

Mvh Melanie

Ejer af det fantastiske Charly- dyr;-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider