Ja... jeg kunne heller ikke se andet at gøre... han sagde og dyrlægen der var ude ved mig, at enten kunne man give hende smertestillende, også se tiden an til næste morgen.. men det kunne jeg da godt se, ikke ville hjælpe nogen steder... så han ringede til ansager, og fik dem til at sende en bil, så de kunne hente min hoppe og føl..
jeg har normalt ikke ham her dyrlægen.. men min egen dyrlæge mente det var en hovbyld.. og sagde jeg skulle lade den stå til om morgen, også ringe til ham.. men syntes jeg ikke jeg havde lyst til, så ringede efter den anden, som jeg brugte engang..
Men de sagde deroppe, at hun havde to brud i hoven.. de var ikke særlig store... men man kunne selvfølgelig se dem.. så billederne selv, og han sagde så, det man kunne gøre ved det, var at give hende sygebeslag på, som skulle holde ligesom gibs.. og først sagde han at vi skulle give hende 6 uger, da han troede hun var avlshoppe.. men da hun jo er ridehest... ville vi hellere behandle hende derefter... og blev ændret til 8 uger med de beslag på.. hun fik ringsko på.. også skal hun så afsted til røngten igen om 8 uger.. hun fik heldigvis lov til at gå på vores sygefold på gården.. også af hensyn til føllet.. så de ikke skal stå i boks.. om 6 uger, skal jeg så se om det er blevet bedre.. og hun må så komme ud på lidt større stykke... men jeg håber bare at det går den rigtige vej... han sagde dog, det ikke var et sted, der var så svært at rette op på, som, så mange andre steder der kan brække.. så det hele lyder til at hun nok skal komme på bene igen.. 
han sagde dog ingen ting om, det ikke kunne kurreres... så jeg må bare håbe det går den rigtige vej..