Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sarcoider og smittefare?
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 23:26

Hej

Jeg står til at sælge min pony, der desværre har en sarcoid på størrelse med lille goldbold øverst på venstre ben og desuden en flad ved maven. Køber er meget nervøs for smittefare, er der nogen der ved noget om det?

Håber at høre svar

Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 23:37
Min ene hest har 2 sarcoider (en på skulderen, som er rimelig skjult, dvs man lægger ikke mærke til den, og en på det ene bagben). Ingen af dem generer hverken hest eller mig. Jeg lægger aldrig mærke til dem, og min erfaring siger, at andre hller ikke gør, kun hvis man står og "nærstuderer" hende. Hun har haft dem begge i 2 år, der er ikke kommet flere, og de har ikke smittet til nogle af de andre heste. Man kan godt fjerne dem, ved hjælp af en speciel salve som fåes hos dyrlægen.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 23:40

Hej.

Da min hest fik sarcioder, så havde jeg dyrlæge på da jeg ikke vidste hvad det var.

Han sagde, det smitter ikk til andre heste. Kun på hesten selv. Det kan derfor bredde sig til andre steder på hesten. Og kan derfor blive til, at man i perioder ikke kan ride den, fx min hest har en i gjordlejet, og kunne i 1 helt år ikke rides, pga operation, og div. behandlinger i forsøg på at få den væk, da den var irritende for hesten under ridning.

Jeg giver nu dagligt min hest æbelcidereddike og smør med aloe vera propolos creme, og nu er der kun 1 tilbage. Dyrlægens hjælp har ikke hjulpet meget.

Dog ville jeg aldrig købe en hest med sarcioder. Min fik det først efter jeg havde købt den.

Jeg har brugt mange 1000vis at krone på dyrlægen, uden det har fået vorterne væk. Der er 50% chance for at de kommer igen ved en operation mm.

Det virker dog den metode jeg har fundet nu og er nok meget billigere.

MVH Henriette der har kæmpet 3år mod sarcioder.

Nu med min oldenborg Charkant

Og

New Forest/Araber Bl. Miss Hope

Løvehovedkanin unge sælges!

Hvid m/lidt sort. Han.

Kælen og sød.

0
0
Svar på denne tråd

sarcoider og smittefare
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 08:43

Mias pony har også sarcoide.

Enenkelt på størrelse med de 10 krone. Den har aldrig generet ham, hvilket også var årsag til, at vi ikke fik spurgt til den, når dyrlægen var her.

Davi endelig fik dyrlægen til at kige, var hun ikke i tvivl og fortalte om de muligheder der var for at få den fjernet.

Da den ikke generede ham ville vi ikke ud i operation. I stedet fik vi noget salve, med bl.a. blodrod, og skulle påsmøre dette. Hun kunne ikke give en garanti, da det stadig var forholdsvis nyt.

Efter at have smurt ham i 6-7 dage, tørrede den ind og faldt af.

Kommer det igen, så bruger vi salven igen.

Hilsen Lotte

Lykkelig ejer af:

Islænderne

Jóka fra Varming - Hera fra Højbjerg - Sæla fra Nymark - Fantur fra Fannegård

Shetlænder

Magnus

Miniature

Castello

Pinto

White Star

og

Ukendt race

Fannegårds Fresh

0
0
Svar på denne tråd

Sarcoider
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 14:08

Sarcoider smitter ikke til andre heste.

Vælger du at få sarcoiderne fjernet, er der i følge min dyrlæge, 80% chance for at sacoiderne kommer igen.

Jeg har 2-3 gange fået opereret sarcoider væk på min hest, og heldigvis er de alle steder total væk den dag idag. Jeg har i mange år givet hende æbleeddikke og i en periode blev de værste sarcoider duppet i acetone også - dette for at sarcoiderne blev behandlet både indefra samt udefra.

Sarcoider er jo en virus i blodet, og æbleeddikken går ind og renser blodet på hesten.

Hilsen fra
Louise Ø

Hjemmeside om min hest Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk blade sælges - se mere på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Æbleeddike
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 14:21

Undskyld jeg blander mig...

En af mine plage har i den senest tid fået en masse små knobber i ørerne, på bugen og inderside af lårerne. Dyrlægen aner ikke hvad der er, men mener de er i familie med sarcoider.

Hun har rigtig mange, og er begyndt at få nogle på benene som ligner sarcoider.

Efter at have læst denne tråd, syntes jeg det kunne være lidt spændende at prøve at give æbleeddike. Hvor meget giver I, hvor lang tid går der før man kan se om det virker og hvor lang tid giver I?

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 14:29

Hejsa.

Min oldenborger får 1 snapseglas 2 gange dagligt i sit foder. Tror der gik en mdr så begyndte det at kunne ses at de blev mindre. Men det er jo forskelligt fra hest til hest.

MVH Henriette

Og

Hvid m/lidt sort. Han.

Kælen og sød.

0
0
Svar på denne tråd

Æbleeddikke
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 14:51

Alaska:

I starten gav jeg min hest ca. 1 dl. én gang om dagen - blandet sammen med enten varm klid eller hendes alm. foder.

Jeg ved, at nogle putter det i hestens drikkevand.

Efterhånden som sarcoiderne blev pænere, gik jeg lidt ned i dosis og til sidst gav jeg hende bare "et skvat" i hendes foder.

Selv da hendes sarcoider var væk, fortsatte jeg med at give hende det (som en form for forebyggende).

Et ekstra plus er, at æbleeddikken samtidig giver en rigtig flot skinnende pels hos din hyp.

Hilsen fra
Louise Ø

Hjemmeside om min hest Odessa - tryk her!

Flotte Equipage og Hippologisk blade sælges - se mere på min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

Smitte..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 21:57

Er I sikre på at de ikke smitter?

Mikado gik en sommer med en hest der havde sarcoider, og sandelig om ikke han fik det efter en måneds tid.

Dyrlægen mente sagtens det kunne smitte hvis der sad en flue og gnaskede i sarcoiden og fløj videre til min hest.

Hvis ikke de smitter - hvor kommer de så fra???

/Mia.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm.111
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 23:45

Hej.

Jeg fik at vide af min dyrlæge at det ikke smittede. Den har vidst virussen allerede som føl. Det er jo en godartede hudkræft.

Bare hvad jeg har fået fortalt og læst.

MVH Henriette

Og

Hvid m/lidt sort. Han.

Kælen og sød.

0
0
Svar på denne tråd

sådan som jeg forstod det
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 00:25

Jeg har fået at vide, at de allerfleste heste har den virus i sig, men det er kun nogen få der reagerer på den, og ofte er det heste der er skimlede eller på anden måde spraglede i farven.

Det kan vel nok smitte andre heste, men da de fleste allerede har den i sig og derved også kan smitte hinanden uden at udvise symptomer, er det en lidt teoretisk form for smitte.

Det var ihvertfald sådan jeg forstod forklaringen fra dyrlægen dengang.

0
0
Svar på denne tråd

Sarcoid.
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 09:45

Lady fik også et par sarcoider her i foråret. Jeg spurgte også om smittefaren ved det og han mente at 10% af hestene i en stald ville få det. Netop fordi at de muligvis fik det fra stikkende insekter.

Med Lady fik jeg aldrig købt den halvdyre salve som dyrlægen har. I stedet prøvede jeg at smøre det med noget helende homøopatisk creme jeg havde til at ligge derhjemme. Da hun kom på sommergræs fik jeg ikke smurt hende da jeg forliste salven. Men efter hun har gået og hygget sig på græs er den ene næsten helt væk og det var endda den store af dem.

Men ellers fortalte min smed mig om en hest han skulle ordne. Den havde rigtig mange sarcoider. Da han kom gangen efter var de næsten væk. Manden havde blandet noget zinksalve og blåsten og derefter smurt det på hesten. Men ved ikke lige hvor sundt det ellers er.

Jeg ved ikke om det kan gå for at være en handelsfejl.

Før kendt som Vibs(Marengo)

Nu med ny HP: www.staldlindskov.dk

0
0
Svar på denne tråd

sarcoider og smittefare?
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 11:43

Hippo

Mias pony er godt nok broget. Om det er tilfældigt ved jeg ikke, men vi har 2 brogede mere, men de har det ikke, og håber da heller ikke de får det.

vibs (StaldLindskov)

Vores dyrlæge sagde, at hvis vi skulle sælge Mias pony, så er det en handelsfejl, og det må man jo så gøre evt. køber opmærksom på.

Vi har 8 heste, og det er kun Pony der har det. Han har dog kun haft den ene og der er, endnu, ikke tegn på at den kommer igen eller et andet sted.

Hilsen Lotte

Lykkelig ejer af:

Islænderne

Jóka fra Varming - Hera fra Højbjerg - Sæla fra Nymark - Fantur fra Fannegård

Shetlænder

Magnus

Miniature

Castello

Pinto

White Star

og

Ukendt race

Fannegårds Fresh

0
0
Svar på denne tråd

Hvordan ser ...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 19:15

sådan en vorteting ud ? Er der nogen af jer der har billeder af det ?

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

æbleeddike?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 22:24
min vallak vil ikke spise foder med æbleeddike, tror i man kan give ham det i mundvigen med en sprøjte ligesom man gør med ormekur og så bare give ham lidt foder efter for at fjerne smagen?

Hilsen Anne
0
0
Svar på denne tråd

også gerne
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 09:39

Jeg ville også blive meget glad for et billede...

MVH: HELLE

EJENDOM TIL SALG!

SE MANGE BILLEDER PÅ MIN PRÆS.

NY PRIS!!!

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 11:14

Hej.

Her er en sarcoidevorte fra min hest. Den er dog væk nu.

Han har også haft flade har dog ingen billeder af det!

De kan se forskellige ud. Dog har min dyrlæge sagt dette på billederne er sarcoide vorter.

MVH Henriette

Og

Hvid m/lidt sort. Han.

Kælen og sød.

0
0
Svar på denne tråd

sarkoider
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 11:21

Jeg ville nok få dem fjernet inden salg af hesten.

De smitter ikke, men det er noget heste er født med som ligger i blodet.

Som andre har skrevet er det en godartet kraft.

0
0
Svar på denne tråd

æbleeddike
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 12:46

hvor køber I det i store mængder?

vh

ANNETTE
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 13:18

Hej.

Jeg købte engang ½liters flasker til 10kr stk i netto. Dog plejer prisen at være omkring 20-35kr... Så jeg er også interesseret i store mængder...

MVH Henriette

Og

Hvid m/lidt sort. Han.

Kælen og sød.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider