Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sveder meget
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 19:41

hej derude

jeg ville lige høre jer om det her er normalt, min vallak på 14 år sveder meget under ridning, han er ikke i kondition da han har stået på græs ca en mdr for at tage på, men nu er jeg så stille begyndt igen og han sveder helt vildt ,efter bare 20 min trav og galop i longe er han plask våd, og han skummer mellem bagbenene...hvad kan være grunden ??? eller er det normalt når det er så varmt og han ingen kondi har. Han gør det faktisk også om vintern og der har han været igang hele sommern ,så der burde det ikke have noget med kondi at gøre... skulle jeg måske få ham klippet??

hvad mener i??

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 22:05

Afhængigt af om han har fået 20min i longe med trav/galopabejde uden der har været været forudgående genoptræningsarbejde i skridt, med trav intervaller så vil jeg mene det er en kombi af varme og dårlig kondi - longearbejde er ret intensivt så det kan godt være det var for hårdt lagt ud - hvis du ikke var vant til at løbe - tror du så du kunne klare at løbe 5 km i morgen i et træk?

Har den kun gået på fold i en månede så ville jeg da lave genoptræning over 1 måned også - de taber ikke kondi med det samme, eller helt når på døgnfold men efter 14 dage taber de faktisk en del (det gør dem jeg kender incl. min egen)

Om vinteren kan det jo være han sætter pels og defor bare ikke kan komme af med varmen, når ellers han er i form fra om sommeren.så jo dårlig konbi kan godt være problemet nu selvom den sveder om vinteren når den er i form.

Charlotte

Frisk og stabil dressur/skovturshest søger rytter 2-4 dage om ugen. Opstaldet i Ledøje, nær ridehuse og vestskoven. Pris ca. 350 kr. om måneden.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 01:56

En fra den stald min hest står i, havde en hest sidste år, der oss svedte vildt.

Men dog kun efter 5 min.

Han var 18 år.

Og de sidste 3 sommere, gik han næsten med vinterpels (blev klippet gennem hele sommeren)

Men efter han begyndte at svede, af ingen ting, blev dyrlægen tilkaldt.

Dommen var, en hjertefejl han havde haft de sidste år.

Bla. derfor vinterpelsen og sommeren.

Ku det være en mulighed??

1 månede efter, kom Givskud og hentede ham.

Hold Kjeft Og Sett Deg Ner!!!

www.jessie-fotos.dk

Don't look back, just helpyourselfish...

0
0
Svar på denne tråd

Altså min
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 07:20

Tinker på 12 år - som blir redet ca. 4-5 gange om ugen sveder også en del når hun har travet og galloperet (især nu det er sommer).. Longe arb. kan godt være MEGET hårdt for hesten, så hvad med at skridte nogen ture til den er i form igen

Det har jeg gjort alle de gange min heste har haft holdt pause i en periode, og det er slet ikke hårdt for hesten på nogen måde..

TINKER Mette & MISS I` WIILL

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 10:18
hej igen og tak for svar. jo måske er det lagt forkert og for hurtigt ud men jeg har skridtet nogle ture mens han skulle tage på. så tror ikke det er det der er galt, men måske, sætter tempoet lidt ned, og rider nogle flere ture.. min hest har haft dårligt hjerte, men dyrlægen kan ikke høre nogen mislyd mere er blevet tjekket af 3 forskellige...

MED VENLIG HILSEN BENTE
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider