Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Min lille hest er syg..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:01

Åhh jeg står i en temmelig kedelig situation. Min drengerøv Savoux har svært ved at gå, men han viser ikke tegn på ømhed nogen steder. Dyrlægen og smed har været her, og ingen af dem kan finde ud af hvad der kan være galt. Han går som en forfangen hest, men har normal puls, ikke varm eller øm i hovene osv. Når jeg går over gårdspladsen som er belagt med ærtesten, går han meget langsomt og småt, men når jeg kommer over på græsplænen er der faktisk ikke noget... Det startede med alle 4 ben, men nu er det værst på venstre forben. Der har han haft jokket en sko af, og det var meget svært for smeden at slå en ny på, men det lykkes.

Jeg har besluttet mig for at ringe til Kasernens Hesteklinik imorgen og spørge dem om de enten vil køre herned eller jeg må komme op med ham. Jeg vil ha en diagnose så jeg ved hvad jeg skal forholde mig til. Kan de heller ikke finde noget umiddelbart må de scanne og ta røngten...Da min egen dyrlæge var her, undersøgte hun ham fra top til tå, men endte med at sige det ku være noget med stofskifte...Det haar stået på en uges tid, og det gør så ondt at se ham ha det dårligt.

Hans humør fejler dog ikke noget, men han har det jo heller ikke godt... Mit humør er til gengæld knap så spændende...

Måtte bare lige lufte mine frustrationer...

Den vise mand ser sine egne fejl.

Den modige retter dem.

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Ups...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 16:10

Ups, det var ikke meningen det skulle ha været her...

Den modige retter dem.

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Syg hest
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 15:37

Jeg er ked af et høre din hest er syg. jeg har haft en hest som havde desamme symptomer som din og de fandt frem til at det var en form for forgiftning. Nævn det for din dyrlæge. håber den kommer sig.

Ny web butik prøv et se på www.staldskabet.dk der er mange fine ting.

Hanne

STALD LUNDEN

0
0
Svar på denne tråd

???
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 21:56

Hvis din smed har haft svært ved at lægge sko på ham, kan det være fordi den ikke er skoet korrekt at han er øm. Min hoppe fik også lidt forfangen symtomer gik lidt som en forfangen hest... Der sagde min dyrlæge at det kunne være skoene. Hun fik nye sko på og det hjælp. Hendes puls som hun havde i benene faldt...

Så det kan også være skoen der gør ham øm...

Held og lykke med ham.

Lene :-)

0
0
Svar på denne tråd

Syg hest
Forfatter: 
Dato:  08-08-2007 22:19

Jeg har haft dyrlæge igen idag og nu bliver han behandlet med smertestillende og antibiotika for knusninger i sålen i 5 dage. Da smeden var her mandag, ku han se der var et par stykker, og dyrlægen sagde det kunne gi lidt betændelse.

Smeden vil lave sygesko som han får på om en uges tid. De bliver lavet så sålen har plads til at arbejde på.

Jeg har selv haft tanken om en let forgiftning, og hjælper denne behandling ikke, skal han undersøges for det.

Det der er underligt er, at han er slet ikke øm nogen steder. Hverken ved hovben, andre steder i hoven eller længere oppe i benet. Dyrlægen så dog idag, at han har fået en smule galle i benene, men det er så lidt at det ingen betydning skulle have. Men man skal aldrig sige aldrig...

Her til aften gik han pænt da jeg lige har lukket dem på fold. Sidst da han fik smertestillende hjalp det lidt, men ikke som det har gjort idag. Men nu krydser jeg bare arme og ben for han snart blir frisk...

Tak for Jeres ord og råd

Den modige retter dem.

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider