Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hoppe og hingste plag sammen?
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 21:37

Hejsa... jeg har lidt snak med en, jeg har stået i stald med om at vores føl måske skal gå sammen her efter fravænningen engang... også lade min stå hos hende. i 1 år eller 2 imens hun er ung.. men tænkte så lidt da hendes er hingst.. om det giver nogle problemer..? udover at hun sikkert får den kasteret.. men kan de ikke godt fint gå sammen, nu hvor de er af samme alder?? ville helst gerne have min pige til at gå med andre føl.. og hende her er lige den eneste jeg kender, der har føl på samme alder som min.. :)

hvad er jeres erfaringer med det?

Tak på forhånd.. :)

Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

det kan godt lade sig gøre..
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 21:42

men kun hvis den bliver kasteret hurtigt.

En plag på kun 1 år, kan godt selv finde ud af hvad tingeltangen skal bruges til og resultat kan der komme, hvis dens kugler er faldet ned.

IMC.
foto eksperter søges.
www.heste-nettet.dk/forum/6/66265/ 66265/
0
0
Svar på denne tråd

hehe ja... :)
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 21:47
det ved jeg godt.. :) også derfor jeg lige nævnte med udover den blev kasteret hehe.. ;) tænkte bare om der mon kunne være problemer i det.. men sikkert ikke når de er så små.. næsten synd hvis hun skal gå uden en lege kammerat... :)
0
0
Svar på denne tråd

Indtil foråret kan det formentlig
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 23:04
godt gå men så SKAL hingsten kastreres, hoppen kan komme i brunst ved ca 9-10. mdr.

Eva

Kursus med Susan Kjærgård 24-26.8 i Sorø - se arrangementer.

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Enig ...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 23:23

Min hoppe og hingste plag gik sammen, men da han var 10 mdr. vidste han udemærket, hvad han skulle ... nemlig hoppe op, at tissetrolden ikke var ude endnu? Tjaa ... jeg fik ham i hvertfald kastereret som 1 års ... Så var jeg på den sikre side, i sær da hoppen er et år ældre.

Men de har meget glæde af hinanden, i dag er de 3 og 4 år, de er nærmest uadskillige... ikke forstået på den måde, at vi ikke kan skille dem, og ride på den ene, for det kan vi, men der er store gensyns vrinsk ... de er rigtig søde.

There´s a crack in everything, that´s where the light gets in´

(Leonard Cohan)

0
0
Svar på denne tråd

Fra de
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 08:08

er 8-9 måneder og frem bør de ikke gå sammen som hingst og hoppe. Jeg snakkede med en avler der havde en hoppe, hvor begge forældre var 2 år ældre end afkommet, dvs. de var begge 1 år da undfangelsen skete.

Dumt at tage risikoen, så få hingsteplagen kastreret eller find jævnaldrende legekammerater af samme køn til dem hver især.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

det er ikke
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 19:31
helt nemt lige her i esbjerg området jeg kommer fra... skulle gerne kunne komme ud og passe hende også.. :) og hende her er lige den eneste jeg kender der har føl.. ude hvor jeg står er den yngste 4.. så de er noget ældre end mit føl.. :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider