Jeg er på udkik efter en dressursadel og var egentlig faldet for Wintec Isabell Werth modellen, men har så fundet Wintec pro dressur sadlen som er billigere...
Hvad er forskellen på disse to sadler- udover prisen??? Hvilken er bedst?
Jeg har tildens til at falde lidt forover når jeg rider, så er det dybeste sæde bedst eller værst? 

Isabell dressursadel er udviklet af Wintec i samarbejde med en af verdens bedste dressurryttere, Isabell Werth, for at tilfredsstille den krævende dressurrytter - og hesten. Dette er en sadel som virkelig vil påvirke din ridning på en positiv måde. Den har en række banebrydende egenskaber som hjælper dig til at opnå korrekt stilling i sadelen.
Isabell er en alsidig dressursadel med funktionsorienteret sadelbom og sædeform. Sædet er stoppet med Super Enduro-skum og beholder sin blødhed og form, også efter lang tids brug. Cair panelsystem sikrer din hest maksimal komfort. Det superfuntionelle panel er langt, jævnt og smalt i livet. Wintec Isabell dressursadel har meget lav vægt, den vejer kun 5,6 kg.
EasyChange Gullet System der er udviklet af Wintec gør det let for dig at skifte bomjern så bomvidden kan justeres i takt med at hesten forandrer sig. Let er også FlexiBloc-systemet, som enkelt lader dig regulere støtten til lår og knæ. De bløde Sorbtec-puder former sig efter knæenes facon, og sikrer dig en komfortabel stilling i sadlen. Sadlen er videre udstyret med justerbar Y-gjord som sikrer sadlens for- og bagside.
--- ---

Wintec pro dressur CAIR
Professionel dressur sadel med fleksible knæstøtter og nemt udskiftelig kopfjern.
Sadlen har sadelpuder med det nye "CAIR" luft-sadelpude system der giver et jævnt tryk og konstant tilpasser sig hesten hvilket gør den mere fri og afslappet i sine bevægelser.
Livvarig garanti på sadelbommen. 5 års garanti på luftsadelpuderne. Leveres med medium kopfjern.
Fremstillet i vedligeholdelsesfrit "equisuede". Materialet bliver ikke glat i regnvejr.