Kan det virkelig passe at min højdrægtige æselhoppe ikke kan tåle at få alt det hø hun kan æde.Hun er stadig lidt tynd og får nu hvor hun går for sig selv om natten alt det hø hun kan tygge sig i gemmen i løbet af natten.Der ud over får hun 1 kg byg,som er det eneste hun vil have og som hendes mave kan tåle(mærkelig nok)Dog forsøger jeg at få hende over på halv mysli.Der ud over går hun på godt græs ca.3-4 timer daglig.Hun får også vitamin briks fra eggersmand.
Men her i løbet af en uges tid er hendes nakkekam blevet meget stor og hård,og det skal man passe meget på med hos æsler.Kan det virkelig være fordi hun får så meget hø nu, eller kan det være myslien (ca 300 g)som der gør det.
Jeg er ikke vild med at lave om på foderemnerne da hun så nemt får diarre,men alligevel vil jeg da gerne høre nogle forslag,det kunne jo være der var nogle jeg turde forsøge mig med.
Det skal lige siges at jeg kun har haft Nellie siden foråret og inden da levede hun af halm og kalvefoder,og var ikke passet med ormekur og lign.Hun er kun 3 år og vokser vist stadig.
Dorte.