Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

heste råd på senior?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 19:15

Jeg har et heste spørgsmål som jeg synes hører til under senior, fordi jeg selv er senior og ønsker seniorernes vurdering, men jeg vil ikke skrive et langt indlæg hvis det bliver slettet fordi heste spørgsmål ikke hører til her.

er dette forum osse til en heste diskution hvor emnet drejer sig om heste?, emnet ville formentlig høre under hyggesnak ellers.

0
0
Svar på denne tråd

heste...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 19:27

nu er der jo et fælte der hedder HESTE på senior så mon ikke du godt kan spørge om det du vil...? -det skulle jeg da mene...

I' m me.... and I'm perfect...

Ægte GUCCI solbriller SÆLGES -se mere på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Hestespørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 19:41

Kom du bare an med dit spørgsmål herinde - her kan skrives om alt muligt - OGSÅ heste !!!

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

heste vurdering
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 20:06

ok så prøver jeg.

Sagen er jeg solgte en stor oldenborg hoppe fordi hun simpelthen var for bred for mig at ride (jeg har dårlig ryg)det var til det sidste en svær beslutning da jeg var meget glad for hende, jeg har været utrolig heldig med de ny ejere og se hende to gange siden salget og kun været glad på begges vegne.

Jeg vil jo så købe en mindre og smallere hest, ender med en 3 års kat 1 pony, som bliver kastreret lige inden overtagelsen, jeg vurderer ham til smal bom på det tidspunkt og ved han jo bliver bredere så regner med vi ender i en bom mellem, men nu 4 måneder efter har ´´det hvide spøgelse´´ øget sin omkreds over ryggen til det dobbelte , har godt nok aldrig set en hest tage sådan en udvikling på sølle 4 måneder, det må jo så nok skyldes det han osse er blevet kasteret, så nu bruger han allerede bred bom, jeg har jo så måtte få lavet bred bom i min sadlen men ingen gang i skridt kunne jeg være der for smerter, så nu er der mellem i igen.

Hvad dulan gør jeg lige, jeg overvejer om han skal sælges igen, har været i kontakt med en interesseret men hørte mig selv starte med at fortælle om - erne istedet for + erne (ups).

Jeg bliver gladere og gladere for det hvide spøgelse for hver dag der går, men trækker jeg bare pinen ud ved at beholde ham, for har nu aldrig hørt om en unghest der går ned i bom vidde.

what to do?

0
0
Svar på denne tråd

hvis dne går på græs
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 21:25

og har gjort det i de sidste par måneder, er den jo nok rigeligt godt i stand og derfor kræver den en meget bred bumvidde.

Prøv at sætte den i longe og træn den i et stykke tid på den måde, så den får brugt sig selv meget mere og måse taber sig.

0
0
Svar på denne tråd

Årsagen ???
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 21:30

Puha - det er lidt af et skisma at ende i - at sælge en hest, som du var glad for, fordi den var for bred - og nu står du med endnu en, der måske er for bred, og som du er rigtig glad for.

Hvad siger din sadelmager?

Personligt synes jeg, at hesten kommer først, hvad sadel angår. Har selv en af de bredere hestedyr og skiftede for en måned siden til en bredere sadel - jeg har så vænnet mig til den bredere talje - det tog lidt lidt og småsmerter i hofteskålen, men nu går det fint.

Spørgsmålet er så, om det skyldes ridning eller "fedme", at han nu allerede bruger så vid en bom ??

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

heste..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 21:46

Ja det er netop problemet i siger der, jeg har jo dårlig samvittighed over at ride med mellem bom og jeg mener osse hestens velfærd med sadel kommer før mit, jo han er lidt græs mave, men slet ikke til at han ligesom har taget på over alt,på min pr er de første tre billeder af den hvide taget for 4 måneder siden og de nyeste hvor jeg rider er fra nu, jeg har sådan lyst til at ride ham her i vinter hvor vi først skal til at starte mere rigtigt og så håbe på han ændrer facon til det smallere, men det er jo ikke helt fair over for ham eller hvad.

den ene sadelmager har sagt god for den mellem bom lige nu og her men synes han udvikler sig hele tiden så bred bom menes at blive aktuel igen.

0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 13:08

Ærgerligt dilemma, desværre er han jo i en alder, hvor han nok kun udvikler sig i den forkerte retning for dig. Selvfølgelig er han nok lidt "græsrund", men han er jo ikke voldsom tyk, så du må nok indstille dig på den brede bom, når du også får lagt lidt muskler på ham.

Måske kan det bedre betale sig at sige farvel til ham og få fat i en færdig udviklet pony/lille hest, hvor du kan være rimelig sikker på ikke senere at skulle skifte til bred bom i sadlen. Det bliver ikke nemmere at sælge senere, for du knytter dig jo bare mere og mere til ham...

Mange hilsener

Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

jeg tænker
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 17:23

Jeg tænker så det knager, nej det bliver kun sværere at sælge med tiden, men allerede nu er det svært vi skal jo så mange ting sammen her i vinter, han var i mange smerter efter kasteration så de to første måneder gik han på døgnfold og slappede af, derefter direkte på en kæmpe sommerfold, så jeg føler vi har så meget tilgode, han er først nu begyndt at kunne kende mig og vise rigtig stor tillid, måske prøver jeg vinteren sammen med ham og har tiden til at forberede mig på salg.

Jeg har osse i frisk erindring hvordan det var at finde en ny hest, puha køre land og rige rundt, se heste der ikke levede op til beskrivelserne eller hvis de gjore så gik de ikke gennem bøjeprøve, meget frustrerende.

Hvis jeg tænker med hjernen siger den osse at ´´nej han bliver ikke smallere selvom den lille græsvom forsvinder´´, hjertet siger ´´du ved det ikke 100%´´

Jeg må tænke lidt mere over det.

0
0
Svar på denne tråd

Sadel..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 14:06

Der er nogle sadler der er smallere i sædet end andre. Det er lige meget om det er med bred bom eller smal.

Så er du sikker på at din sadel er med smalt sæde?

Har prøvet mange forskellige og der er enorm forskel.

Ellers ville jeg købe en hest der var færdigudviklet så du ikke bliver overrasket næste gang.

Den skal selvfølelig også været redet optimalt så den ikke kan sætte mange flere muskler.

Så ved du hvad du får.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

sadler
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 15:44

Har haft en ikke (fru hvem som helst ) ude som sadelmager (meget respekteret også her på hn.)

Hun siger en bred bom vil give en bredere talje, ellers er sadlen for dårlig fordi bommen skal være bred hele vejen igennem,og når den er det er taljen osse bredere (svært at forklare på skrift) jeg har osse redet i mange sadler og har pt en innova den ændrer osse talje efter hvad bom der er i den, red før i kieffer lusitano kur, det var det samme og stubben duer ikke til mig.

Jeg synes jeg har prøvet mig meget frem i sadler så umiddelbart tror jeg ikke der er så meget at gøre der.

Jo næste gang må jeg købe en ældre hest, jeg elsker ellers at ride en ung hest op, men så må jeg finde på noget andet at lave på en lidt ældre, det er jeg helt enig i og godt du nævner det med musklerne for man kan så let lige glemme den detalje når endelig den rette hest står foran en.

0
0
Svar på denne tråd

undskyld
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:11

Undskylder mit indlæg er blevet flyttet herind, det handler om min ryg og mine følelser ang. muligt heste salg, jeg ved ikke om i måske kunne komme med et råd til røgt og pleje af min ryg

Nej vel, nå har skrevet til moderatorerne at de måske har misforstået emnet så nu må vi se om det kan flyttes igen.

0
0
Svar på denne tråd

Sadelproblemer
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 17:45

Jeg føler virkelig med dig, for jeg har jo været nøjagtig samme sted med Luna. Var også ved at opgive til sidst, især efter jeg havde haft samme sadelmager ude, som ikke gav meget håb.

Men jeg nåede dog aldrig til tanken om at sælge, for jeg har haft hende fra hun var to, og finder aldrig en hest med samme sind. Var dog ude i overvejelser omkring at gøre hende til hyggehest med lammeskindssadel, men ville jo gerne have en sadel. Fik en anden sadelmager ud, og nu rider jeg i en sommer esprit, som bare er perfekt.

Så giv ikke op, det kan lade sig gøre.

Et forslag kunne som sagt være sommer, men albion kan også bestilles med smal talje, så det kunne måske også prøves.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider