Noget med at fornemme og det er jeg endnu ikke god til, da jeg først nu har taget hul på den aller første wrapballe i mit 25 årige liv med heste som interesse. Men heldigvis har jeg købt en´ balle af gangen ved nabo, og han har dobbelt så meget erfaring med heste og wrap som jeg. Selvsamme gud, nabo, leverede i søndags, et stk. rundballe i wrap, som jeg derefter fortørnet så, blive sprættet op og endevendt og spredt ud over gulvet(Den der kender mig, ved at uorden i halm og andre strå - har den effekt, at det gør mig overordenlig ekstra pernible). På split sekunder var ballen adskilt i atomer og fyldte nu min.15 m2. Åhh gruu - det sviner - skal det altid være sådan - hvor er du min ellers så trofaste minibig i hø?
"Det skal have luft" siger den erfarne - ok siger jeg, og tænker, efter at jeg senere har bragt det i mit eget system - hvad siger gemalen til den process, bilerne kan dårligt komme ind i deres eget logi?
Gemalen synes at det stinker (wrapen) og at det ikke gavner på letheden i mit arbejde med krikkerne, især når mine knogler og led i hofter værker og skriger efter væske og mindre slid - Jeg synes bare wrapen dufter dejligt, og bilerne kan sniges forbi. - og med lidt hjælp, uden at lave uorden i min dyrbare og sindrige orden kan min kost og snedig tankegang kommer mig selv i forkøbet.
Har netop idag forudbetalt for næste wrap og fået en forsikring om, at det ikke i kold vejr behøves at ligne en ensilage stak.
Vejr og temperatur spiller ind.
Med venlg hilsen
MonaK