Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

wrap..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 22:10

Da jeg kraftig overvejer at få wrap i stedet for hø(høet bliver desværre dårligt)ville jeg høre ad med holdbarhed ang. str. på balle.. Jeg har tre heste i forskellig størrelse, og kommer ca. til at bruge 15-20 kg. pr dag i vintermånederne.. kan se at de små baller er meget dyre kilomæssigt og det ville blive for dyrt.. men kan en af de store baller holde sig ca.tre uger efter det bliver åbnet? det skal være noget tørt wrap.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 23:32

Hos os holder det, og jeg vil give dig ret i at de små 30-40 kg's baller er alt for dyre i forholdet, og så holder den jo kun i 2 dage

0
0
Svar på denne tråd

Du kommer helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 07:59

nok til at bruge langt mere end 15-20 kg pr dag hvis tre heste skal ha wrap.. Min alene får 15 kg.. Men hvis du alligevel bruger lidt mndre, så kan en balle på 300 kg godt holde sig hvis vejret er køligt.. I varmt vejr vil det brænde sammen..

TINKER Mette & MISS I` WIILL

0
0
Svar på denne tråd

wrap..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2007 20:05
Jeg bruger ca. 15 kilo nu af hø, men de skal jo så have noget mere wrap, så nok 20-25 kilo om dagen måske. okay, så kan jeg satse på de store baller.. hvor varmt/koldt skal det egentlig være før det kan holde sig så længe? kan jeg allerede åbne den første i oktober og det sidste i maj,uden det når at blive dårligt?

0
0
Svar på denne tråd

wrap, holdbarhed
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 18:30
slet ingen der kan hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

Det er lidt lala
Forfatter: 
Dato:  02-08-2007 02:10

Noget med at fornemme og det er jeg endnu ikke god til, da jeg først nu har taget hul på den aller første wrapballe i mit 25 årige liv med heste som interesse. Men heldigvis har jeg købt en´ balle af gangen ved nabo, og han har dobbelt så meget erfaring med heste og wrap som jeg. Selvsamme gud, nabo, leverede i søndags, et stk. rundballe i wrap, som jeg derefter fortørnet så, blive sprættet op og endevendt og spredt ud over gulvet(Den der kender mig, ved at uorden i halm og andre strå - har den effekt, at det gør mig overordenlig ekstra pernible). På split sekunder var ballen adskilt i atomer og fyldte nu min.15 m2. Åhh gruu - det sviner - skal det altid være sådan - hvor er du min ellers så trofaste minibig i hø?

"Det skal have luft" siger den erfarne - ok siger jeg, og tænker, efter at jeg senere har bragt det i mit eget system - hvad siger gemalen til den process, bilerne kan dårligt komme ind i deres eget logi?

Gemalen synes at det stinker (wrapen) og at det ikke gavner på letheden i mit arbejde med krikkerne, især når mine knogler og led i hofter værker og skriger efter væske og mindre slid - Jeg synes bare wrapen dufter dejligt, og bilerne kan sniges forbi. - og med lidt hjælp, uden at lave uorden i min dyrbare og sindrige orden kan min kost og snedig tankegang kommer mig selv i forkøbet.

Har netop idag forudbetalt for næste wrap og fået en forsikring om, at det ikke i kold vejr behøves at ligne en ensilage stak.

Vejr og temperatur spiller ind.

Med venlg hilsen

MonaK

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider