Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nytårsaften???
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 22:36
Hejsa

Jeg kan ikke lige gennemskue om der har været et ligende indlæg før mit, men prøver.

Forrige nytårsaften var den ene pru lidt urolig, men han er lidt speciel og er meget urolig i forvejen, så denne nytårsaften havde jeg bestemt ikke forestillet mig at der skulle blive problemer for den sidste tilkomne hoppe kommer fra en stald i en by på størrelse med Roskilde, så hun havde vel prøvet det før.

Kl. 18 gik det først amok, men kun et par min og så gik folk vist til maden. Kl 24 nåede jeg lige at sige skål og så gik turen ud i stalden for så FLIPPEDE hoppen og den lidt specielle vallak. Hoppen var værst hun for rundt og sparkede vildt i væggen og var næsten skumsvedt. Det endte med at vi måtte binde vallakken i boksen (hvor utroligt det end lyder, gik han så i gang med at spise wrap og slappede helt af!) Hoppen måtte jeg flytte væk fra vinduet til en anden boks og så blive hos hende og have hende i træktov til kl. ca. 01 hvor det væreste var overstået og hun kunne koncentrere sig om at være sur på side"kvinden" (så er hun ok igen)

Mit spørgsmål er så: Er der nogen der har nogen ide til hvad man egentlig gør ved sådan to "tossede" pruer? Jeg er blevet anbefalet beroligende men det nytter ikke noget når det starter kl. 18, for feks. vallakken virker det ikke på mere end små 45 min.?

Nogle der har nogle gode erfaringer? Tænkte selv lidt på at sætte sort plastik for vinduer og give dem de der ørehuer på som galop heste også har?

Godt der er 363 dage til næste gang!

Mvh Pia
0
0
Svar på denne tråd

Et råd fra en dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 23:15
Jeg har hørt, at man skal blænde alle vinduer, tænde lyset og lade radioen være tændt.

Husk altid at smile. Det får folk til at undre sig over, hvad du har gang i.

0
0
Svar på denne tråd

radioen tændt....
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 23:20
...har heste ikke en evne til at udelukke nogle lyde, så de kan fokusere på andre? Eller er det mig der er helt galt på den?

Jeg går ind for træning af hesten, for hvis du ikke kan få hesten til at slappe af ved fyrværkeri, hvad så den dag du møder en jæger på din vej? Eller en eller anden slår på noget der giver et brag.. så er du da lidt på den?

Så det jeg ville gøre er at starte en længere træningsprocess med hesten så den til sidst ikke ænser at der bliver skudt rundet om ørene på den.

Mine krikker er vant til lidt af hvert. Bla jægerne lige ved siden af dem oav, så de stod bare og hang hele aftenen. Lige ved midnat blev deres øre lige en smule mere vågne og kørte rundt, men det var nu mere fordi der var så mange mennesker der snakkede tror jeg.

Så bare igang med en træning der gør den lidt mere hårdfør!
-miki-

Læs mere om hestene og mig her Alt om stævner, resultater, billeder osv
ALT OM KRYBBEBIDNING
0
0
Svar på denne tråd

CD med nytår på
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 01:29
Man kan få sådan en CD med nytårs skyderi på , som man bruger til hundetræning, den kunne man vel i princippet godt sætte på ude i stalden i årets løb!?

Ellers har jeg hørt samme råd som Rikke.

Puha jeg er glad for mine heste, de flipper ikke det mindste, de nøjes med at spidse ører og undre sig....
Nu bor vi så heller ikke lige midt i en by :-)
0
0
Svar på denne tråd

radioen tændt..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 13:54
Og vinduerne blændede, samt lys i stalden- det virkede her hos os! Kun en unghest vendte lige det hvide ud af øjnene et par gange:) Og her var der rigtig mange brag- vi bor lige midt i et villakvarter(nærmest).
Ellers kan man måske stoppe vat i ørene på dem? det har dyrlægen gjort når mine skulle i røntgen, han sagde det er lige så godt som bedøvelse.
Mvh
Ditte
0
0
Svar på denne tråd

Lys og radio tændt...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2004 11:57
I stalden hvor jeg har min haflinger, tænder vi lyset og radioen hele aftenen og det fungere fint.

Vi har haft nogle få heste som har været lidt mere nervøse, her har det netop hjulpet at blænde deres vinduer, så de ikke har kunnet se lysglimt udenfor...

Nytårsknus fra Tine & haflingerdyret Flicka :-D

- En af fordelene ved at være rodet er,
at man gør nye og spændende oplevelser hver dag -
Peter Plys

Nyt sveddækken, str. 140 cm, sælges. Se mere på Markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

Lyset og radioen kørte derudaf...
Forfatter: 
Dato:  05-01-2004 20:45
Ja det hele var tændt, dog var vinduerne ikke blændet, det må jeg prøve næste år, men det virkede nu mere som om hun reagerede på lyden.

Til Pretty Fancy (sjovt hesten hedder faktisk Pretty)
Hun er aldrig bange for jæger der skyder, bor ret langt ude på landet og der er mange jærger. Hun reagerer heller ikke når vi rider i ridehus og der skydes af udenfor eller når de kører den åndsvage reklame i lokalradioen hvor det lyder som 100 hekstehyl på en gang, derfor havde jeg overhovedet ikke forestillet mig det ville blive et problem.

Hun er rimelig sej normalt og lader sig ikke skræmme, pruster dog altid af alting uden dog at blive dicideret bange.

Jeg prøver blændningen af vinduer og vat i ørerne næste gang.

Tak for hjælpen

Mvh Pia
0
0
Svar på denne tråd

Nytåret
Forfatter: 
Dato:  05-01-2004 20:50
Hej

Sidste år var det min hest der fik et flip - han havde også vandret rundt i boksen og var totalt skumsvedt.

Han blev flyttet over i anden boks og fik proppet vat i ørene og så faldt han til ro igen.

I år var vi forberedte på at han ville flippe - men der var ikke det mindste.

Den eneste forskel var at lyset fik lov at brænde til det væreste var overstået.

Knus fra Lottemusen
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider