Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvid hale
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 21:26

HEJ! hvid hale hvordan? jeg har en hoppe som skal kåres til aug. - og hendes hale er bare BÆ&TIS brungul - ad! - men hvordan skal jeg få det ud?

Hjælper ½ eddike og ½ vand?

Nogle prokukter?

Hilsen Zenia og Juliane

Haflinger, Hvad synes dU?
0
0
Svar på denne tråd

eddike??
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 11:13

Hvorfor ialverden ville du bruge eddike?? Har jeg da aldrig hørt om før...

Har du prøvet bare at vaske den?? hehe

Man kan få bestemte skimmel-shampoo'er, men de koster en herregård! Jeg foretrækker at anvende ganske almindelig flydende brun sæbe! Virkede helt fin på Calle (se evt. præs)

den blev måske ikke helt krid-hvid,men bare hvid! prøv evt. at vaske det 1-2 gange om ugen og ellers hold den med man-hale-spray eller babyolie til daglig - det får en del af skidtet til at "glide" af istedet for at blive siddende.

Til pletter i pelsen har jeg prøvet alt muligt: kartoffelmel, klor-blanding - men synes ikke rigtig noget af det har virket og ved heller ikke hvor sundt det er for hesten... Tror bare det skal en masse arbejde og knofedt til!

Held og lykke med hende (og arbejdet!)! :D

Knus...

***Gry***

Har du en hest på Amager som mangler en rytter 1-2 gange om ugen?? -Så kontakt mig... :)

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  27-07-2007 19:05

Det problem kender jeg kun alt for godt hos min palomino vallak.

Jeg bruger Brintoverilte blandet godt med vand, og lægger halen i blød lidt og derefter vasker jeg med sæbespåner eller blækshampoo (frisør produkt til lyse striber)

Mens halen stadig er våd gnider jeg den godt ind med kartoffelmel og børster ud når den er tør..

Det plejer virke for mig..

STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider