Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvad skal jeg vælge
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 17:46
Min hest har stået stille med en skade på den dybe bøjesene på det ene forben.

Jeg skal nu til at genoptræne hende, og tænkte at det måske ville være godt med gamasher/bandager for at støtte senen, men jeg er i tvivl om, hvad der støtter bedst.

Har overvejet følgende:

- Senebeskyttere (a la Eskadron "Ludger Beerbaum")
- Dressurgamasher i neopren med kodestøtte
- Bandager i neopren (som dem Loam rideudstyr sælger)

Håber der er nogen der har ideer til, hvad der giver den bedste støtte til senen her mens den er svag.

På forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

kodestøtte
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 18:12
Senebeskyttere ala. modellen ludger beerbaum beskytter kun mod slag. Det er jo en spring gamache. Jeg ville vælge dressur gamacher ala. Eskadron Action dem der går ned omkring koden. De varmer senerne op under ridning.

mvh. Tina

Ponyer..... fordi alting er sjovere i de små højder :-P

0
0
Svar på denne tråd

Også af den opfattelse
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 18:14
at senebeskytterne kun beskytter mod slag, men andre i stalden mente, at de også beskytter senen i forhold til vrid/forstrækninger.

Er der nogen der kan be- eller afkræfte???

0
0
Svar på denne tråd

min datter....
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 18:23
har til sin pony brugt dressur gamacher da hun skulle genoptræne sin springpony efter en grim forvridning.
Hun rider normalt med spring gamacher og havde også disse på da ponyen lavede en forvridning under træning. Jeg tror det er begrænset hvor meget det hjælper med springgamacher når det gælder forvridning. Vil tro at en lukket gamache støtter mere.
imc.
0
0
Svar på denne tråd

Hej My Lady
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 18:57
Der er forskellige opfattelser af hvad der støtter, hvad der beskytter sener, og hvad der beskytter mod slag.

Forestil dig at du selv har forstuvet en sene i fodleddet eller i håndleddet,--så tager man en eleastikforbindning på for at undgå, at senen kommer i yderstillinger hvor det gør ondt eller forværrer tilstanden. Det samme gælder for hestens sener; du kan støtte og "stive" bevægelserne lidt af, men ikke undgå at senen igen belastes. Det er vigtigt at du giver hesten tid over uger til igen at finde sit tyngdepunkt med rytter på igen. Du kan finde genoptræningsprogrammer på netdyrlægen.

Jeg genoptræner selv en af mine heste pt. efter en dobbelt seneskade. Han har gamascher med kodestøtte på og skridter nu for 8. uge i 90 min mindst 5 dage om ugen. Man kan også bruge bandager med underlag, men da jeg selv bliver rullet ind i dem, bruger jeg den hurtige model.

God vind!! Chesto
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 00:50
Vil bare lige tilføje. Selvfølgelig skal hun genoptrænes langsomt og under dyrelægekontrol - den side er der taget hånd om.

Ville bare gerne støtte senen bedst muligt, da den jo er temmelig sårbar her i begyndelsen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider