Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Overben og griffelbensbrud???
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 15:18
Heysa!

Så lige en dejlig hypper til salg her på HN (og jeg kigger jo efter hest) ;) Men så står der at den har haft griffelbens brud.. og hvad omfanger dette?
Der står også i anonncen at det eneste men´ er et overben.

Hva er et overben og har det nogen virkning på hesten ride mæssigt osv.?

Et spørgsmål til jer kloge hoveder ;)

.::Dejlig avls hoppe til salg, 11 år, 160 istg, brun med aftegn, lækker afstamnig ned de´n legendariske Landgraf I og Ladykiller XX. Ring eller skriv for mere info :)::.

0
0
Svar på denne tråd

overben
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 15:35
Du kan læse om overben her Overben
Og om griffel bens brud herGriffelbensfraktur
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Overben og griffelbensbrud??
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 21:52
Jeg ved intet om griffelbensbrud, men jeg ved en del for ikke at sige meget om overben.

Et overben har overhovedet ingen indflydelse ridemæssigt KUN synsmæssigt. Jeg købte min nu 3 årige trakehner-hoppe med et overben, og det har endnu ikke vidst nogen indflydelse...

Desuden har hun fået et par flere overben i læbet af hendes lege tid på folden med de andre heste.. og det har altså INGEN indflydelse ridemæssigt!!!

Har aldrig fattet at prisen på en hest daler med ja jeg ved ikke hvor meget bare fordi den har et lille "fint" overben! Det giver ingen mening ?:-)

Med Venlig Hilsen
Maria & Monni

Nye opdateringer på min hjemmeside om den dejlige trakehnerhoppe Montana's Monica
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer jo an på hvor det sidder......
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 22:23
overbenet altså - og om det så har en betydning.

Et overben "fortæller" jo at der har været en "skade" i området, og at der har fundet noget knoglenydannelse sted.

Sidder overbenet det forkerte sted på piben kan det genere hesten feks ved senerne.

Men mange heste - især springheste har overben, og det betyder intet.

En unghest med overben vil jeg have min dyrlæge til at vurdere nøje - overben kan nemlig også opstå at små overbelastningsbrud i knoglen.

En gammel gående springhest ville jeg ikke være ærlig bekymret for.

Men under alle omstændigheder ja så skal ens dyrlæge jo vurdere om et overben har betydning eller ej.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 23:04
Tusind tak for jeres svar! :)

Så fandt jeg lige ud af det!

.::Dejlig avls hoppe til salg, 11 år, 160 istg, brun med aftegn, lækker afstamnig ned de´n legendariske Landgraf I og Ladykiller XX. Ring eller skriv for mere info :)::.

0
0
Svar på denne tråd

Min gamle hest
Forfatter: 
Dato:  04-01-2004 20:21
havde brækket griffelbenet, men den kom sig 100%, og har ingen mén af det i dag. Den nye ejer springer på hende, og hun har aldrig været halt! Et overben kan genere hvis det sidder op ad en sene el. lign. Men ellers er det kun kosmetisk.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider