Det problem har jeg også haft - men med et dækken der er lovet åndbart.
Mikado og Pinta fik hver et regndækken uden foer i foråret hvor det jo var lidt køligt.
Mikado fik et Rambo og for at de ikke skulle være ens (det er noget bøvl) fik Pinta et Rhino. Begge er såvidt jeg ved (og prisen taget i betragtning) et kvalitetsdækken, og begge skulle være åndbare.
Åndbarheden er såvidt også fin, for jeg kan godt lægge dem på en regnvåd hest der går ude, og den bliver så tør selvom det stadig regner.
Men alt kommer an på hvor varmt det er!!
Hvis det er "lunt" i vejret, så hesten ikke fryser/bliver kold virker begge dækkener efter hensigten - også hvis det regner meget.
Er det derimod koldt så hestene bliver kolde under dækkenerne er Rhinoen ikke vandtæt. Det er ikke sådan at vandet fosser igennem, men der lægger sig en tynd film af vand på pelsen under dækkenet.
Jeg er vis på at det samme ville ske med mit Rhino hvis jeg lavede den vandprøve du gjorde på dit dækken. Hvis jeg tager det af når det er vådt bliver dækkenet nemlig gennemblødt.
Min teori er at de vandtætte og åndbare membraner i dækkenet måske kun virker når indersiden er varmere. Me jeg har ikke noget at have det i - andet end hvad erfaringerne viser. Det er det samme med feks Bucas* sommerregndækken.
Ramboen virker! Men det var jo altså også lige præcis dobbelt så dyrt..
/Mia.