Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hjælp!!! (mange sår)
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 12:30
Hejsa,
Min stakkels pony havde en dag (ca 5-6 dage siden) pludselig fået sår på mulen, og dagen efter var der endnu flere. Først troede vi hun havde kløet sig voldsomt på mulen, og jeg har renset hendes sår og badet dem i camillete. Samtidigt kom hun i en anden boks hvor hun ikke kunne klø sig! Jeg troede, hun var i bedring, men i dag opdager jeg til min store skræk at hun har fået sår på ørerne! Hvad er det for noget??? Er det eksem af en art? Hvad skal jeg gøre? Min far (som er en snarrådig landmand maner til ro og synes vi skal vente til mandag med at ringe efter dyrlægen, som han alligevel ikke tror han tilbyde den store hjælp?). Har I oplevet noget lignende og har I nogle gode råd? Det håber jeg meget!!!
0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som en form...
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 12:37
...for udslet af en art.

Det vil nok være en god ide med et dyrlægetjek, hvis det bliver ved med at brede sig. Men det er jo næppe noget listruende, så der er ingen grund til hastværk. Vent du bare med dyrlægen til på mandag, der er jo ingen grund til at betale den dyre takst, når det ikke er livstruende, og hesten skal nu nok klare sig til på mandag :-)

Nytårsknus fra Tine & haflingerdyret Flicka :-D

- En af fordelene ved at være rodet er,
at man gør nye og spændende oplevelser hver dag -
Peter Plys

Nyt sveddækken, str. 140 cm, sælges. Se mere på Markedspladsen
0
0
Svar på denne tråd

små-sår
Forfatter: 
Dato:  03-01-2004 13:24
Hej.
-Har prøvet noget lignende med min gamle pony. Han fik nogle gange, noget udslæt/små-sår rundt om i hovedet. -Nogle gange tørre, andre gange væskende.
Flere forskellige dyrlæger har set det, men aldrig kunnet sige noget ?:-). Oftest har de sagt, at det sansynligvis var noget, forsaget af virus og at der nok ikk var noget at gøre.
-Hvis det væsker, er det nok en god idé, at smøre zink-salve på, da det udtørrer såret..
Min pony's almen befindende har aldrig været påvirket, udover kløe fra udslættet, og han er kommet sig stille og roligt af sig selv. Det har taget op til 4 uger...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider