Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 05:33

Hejsa!

Er der nogen der kan hjælpe med et godt råd så min datters pony kan få lidt fred for at klø sig og gnubbe sin hale i stykker.

Jeg er helt med på at den har sommereksem og den går med eksemdækken og står inde om dagen ( det har to forskellige dyrlæger sagt er noget af det bedste man kan gøre ).

Kan jeg vaske den i noget eller smører den ind i noget der afhjælper?

Den er snart ved at have ødelagt sin ellers fine hale...hulk!!

Hilsen Annikka

0
0
Svar på denne tråd

Heste salve grøn
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 09:17
Kan anbefales - det lindrer og heler... men ellers søg og du skal finde der er rigtig mange tråde om sommereksem ;-)
0
0
Svar på denne tråd

abcdefgh
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 09:30
jov køb noget bayvantic til stor hund 2 pakker køb evt en frontline spray på hestens hale og nede i man kanten det lyder hend i vejeret men hjalp på min hests kløeri og jeh har købt mig fattig i alverdens midler held lykke

min hest gør m,it liv værd at leve .
0
0
Svar på denne tråd

Olie og shampoo
Forfatter: 
Dato:  28-07-2007 20:46
Man kan købe noget olie, jeg mener der er tjære i eller sådan noget, jeg har brugt det på min pony og det virkede rigtig godt. Der er også noget shampoo af samme mærke(mener det heder Prob olie og shampoo) vask med det og put olie på bagefter virker fantastisk godt...

Hesten er ikke dum og besværlig,

det er rytteren det er galt med!!

Brug aldrig vold mod hesten!!

Chauvie du var min øjesten!!

Vil aldrig glemme dig!!

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  29-07-2007 17:18

dækker dit dækken hale-roden helt? Jeg har lige købt et nyt til min, thermo master eksemdækken, det er virkelig godt, slutter til overalt og "klisterbåndet" om halen holder, så det sidder godt.

Hvis der er sår som klør vil jeg anbefale dig at smøre med rheumacures solanum msm cream, det både lindrer så hun ikke føler den store trang til at klø og det heler og renser såret...

-det kaldes mirakel-cream herhjemme

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

Stop kløen
Forfatter: 
Dato:  30-07-2007 06:22
Du kan få dyrlægen til at give den en sprøjte med binyrebarkhormon. Det stopper kløen øjeblikkelig. Og den holder næsten sesonnen ud. Så hvis I fra nu af kan holde hesten helt fri for mitter med eksemdækken og masser af insektmidler - så tror jeg at pinen for ponyen er overstået for i år.

Ring og hør dyrlægen hvad han skal have for det - det plejer ikke at koste alverden set i forhold til at hesten med 100 % sikkerhed får fred. Sørg for at han giver den en af de langtidsvirkende sprøjter - der findes to slags.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

hydrokortisol-salve
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 10:32

hvis du kan få din dyrlæge til at få noget hydrokortisolsalve fra KVL eller skanderborg apotek så er det det bedste, det er en salve med binyrebark, som stopper kløen MED DET SAMME.

Det virker helt vildt godt på sommereksem, og så til næste år når i ved hun reagerer så voldsomt på mitterne så kunne det være i skulle overveje et isektdækken eller de der dækner hvir hestene er pakket helt ind, dette skal bare gøres INDEN sommereksemet går i udbrud, det ser måske ikke så godt ud, og specielt ikke om sommeren, men det er lidt rarere for hesten end at klø sig sådan den halve sommer.

0
0
Svar på denne tråd

zinklinement
Forfatter: 
Dato:  01-08-2007 10:36
hej..
Jeg har hørt at "zinklinement" kan hjælpe.. Købes vidst på apoteket...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider