|
|
| Vitaminer og mineraler på sommergræs |
| Forfatter:  |
fourhorse *Rosmosegård* |
| Dato:  |
21-07-2007 17:51 |
|
Hvad giver i hestene nu hvor de er på sommergræs.. Har en flok på ca. 10 heste.. De plejer at få en spand sat ind få folden med vitaminer og mineraler, som de skal slikke af.. Den skal holde ca. 10 -14 dage til 10 heste.. Men problemet er at de æder den på 1 dag nu.. Den koste 210kr, så det er helt galt.. Hvad giver i.. og prisen er rimelig vigtig at høre også.. Det skal helst være noget de selv kan tage af, så jeg ikke skal rende rundt til hver enkel, selvom det kan blive enden af det.. Louise Hestetrailer udlejes 7400
Opstaldning tilbydes i 7400 området. Privat stald med ridehus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hheeeiii |
PonyPige ♥Morgan♥ |
21-07-2007 17:56 |
|
jeg giver mine 2 ponyer sommmer mineraler men det bliver måske for dyrt til 10?? prøv af stile mineralen ud 1 halv time om dagen og så ta' den ind?
Hestevrinsk Tine Engelsk Sports Pony Egner Sig Perfekt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| c vitaminer |
Escape ♥Escape♥ |
21-07-2007 18:35 |
|
Min for c-vitaminer og noget foder med miniraler i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sommerkiks fra Marstall |
|
|
Det er nemt og ja, det har en lidt bedre økonomi end de der baljer, som ikke holder så mange dage som de skulle. Mine de spiser dem alt for hurtigt, hvilket jeg heller ikke tror ka være sundt. Sommerkiksene koster 475 kr for en sæk med 20 kg, der er ca mellem 160-175 i en sæk. Heste skal ha en om dagen, ponyer en halv, og de guffer dem i sig. Du ka læse mere på www.marstall.dk Annette
Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !! Forhandling af Marstall foder !! Er din hoppe dækket med foder op til kåring ?? Se mere på sitecenter.dk/stutteri-taldorf Inseminering tilbydes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Individuelt |
|
|
Jeg giver hver enkelt individuelt. Der er nogen heste som bare ikke kan lade de slikbaljer være og derfor får for mange mineraler.
Kan du ikke bare give dem en mundfuld af en spand. Det har jeg før gjort. Jeg har bare smidt noget i en krybbe og så kunne de hver i sær tage en mundfuld. Jeg ved godt at de ikke får helt 100 % det som de skal - men det gør de jo heller ikke med en balje.
Hilsen Daniela
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er lidt svært at gå rundt med |
21-07-2007 19:06 |
|
en spand på folden blandt dem alle.. Skal helst være noget de selv kunne tage af eller en kiks til hver..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bruger en |
|
|
mineral-/vitamin-slikspand. Jeg kan ikke lige huske navnet, men den blev anbefalet nede på møllen da jeg spurgte dem. Den er beregnet til kvæg mener jeg, men de sagde at den også sagtens kunne bruges til heste og det stoler jeg så på. Jeg købte den 1. maj da de kom på sommergræs og der er stadig en rest tilbage. Den er blevet brugt af 3 heste gennem hele sæsonen. Den lugter af selvdøde får og jeg troede ikke at hestene gad den, men de er faktisk meget begejstrede for den og bruger den både jævnt og fornuftigt. Den er umulig at gnave af, det opløses ikke af regn osv så den er virkelig holdbar. Dog ville jeg altid vælge at have min. 2 slikbaljer/spande til 10 heste, for ellers kunne jeg godt forestille mig at nogen ikke fik ret meget.
Hingsteplag (½ PRE) sælges. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej. Kan du ikke lige finde ud af hvad |
21-07-2007 21:24 |
|
det hedder og hvor man kan kæbe det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salvana |
|
|
Vi bruger bare almindelig granuleret mineralblanding fra Salvana. Det bliver puttet i en balje(i et dæk) eller et grisetrug og sat ud. Hestene tager så selv. Det har vist sig at hestene spiser meget tæt på det optimale, bare man tilbyder dem en ikke-sødet mineralblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| VM Hestemix Græs |
|
|
Jeg bruger en mineralblanding af samme type som Charlotte også i et grisetrug. I starten spiste de en del, men for tiden er det ikke så meget. Blue Hors har en tilsvarende blanding. Sommermineral hedder den vist.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En spand |
|
|
Jeg har altid bare brugt en spand med en god portion i. Og så kommer hestene selv hen og spiser lidt. De ved så godt at når de har fået - så får de ikke mere og så holder de sig som regel væk. Man kan jo også få nogle kiks som du selv er inde på. Jeg mener bare at have hørt at der ikke er ret mange heste der gidder æde dem.
Hilsen Daniela
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det jeg bruger |
|
|
hedder Vitalix og er i en 20 kg spand. Hvid spand med bordeaux/mørklilla tekst. Producenten er Scotmin Nutrition og jeg ved ikke hvem, der forhandler det i DK. Jeg har købt mit på Rynkeby Mølle ved Ringe.
Hingsteplag (½ PRE) sælges. Ingen er både ærlig og fjendeløs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eggersman |
|
|
mineral bricks brugte vi sidste sommer til vores og hestene var helt vilde med dem - travhesten skulle have 5-6 stk. om dagen for at være dækket ind. Fyld lommerne med kiksene, så er du i hvert tilfælde sikker på at hver hest får det den skal have. Denne sommer er vi fortsat med Salvimin Grøn, som vi fodrede med i vinters og det ser de også ud til at trives på, men kiksene var altså mere populære. Fodring på folden synes jeg hurtigt kan gå hen at blive farligt - især i en flok på 10 heste - hm.., men har ikke rigtig noget bedre forslag. Vi binder vores tre heste op hver morgen, hvor de bliver fodret, checket og ordnet, men ti heste er jo et noget større projekt. Held og lykke med at finde den bedste løsning. Mvh. AnjaR
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marstall |
|
|
Hej Mine heste for Marstall kiks som er med alle de vitaminer og mineraler en hest skal have. Og det er dejligt nemt de skal bare have en halv kiks om dagen og så er det ordnet. Jeg køber dem hos Duborg Trailer Center i Helsinge(Nordsjælland).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| HUSK... |
|
|
Husk at veje Jeres mineral-briketter og ikke blindt stole på det, der står på bøtten. Feks, så vejer 5-6 stk Eggersmann kun 60-70 gram, alt efter størrelse, og en hest skal have 100 gram.
BREEDING STOCK: BEST NON SPOT
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i vores løsdrift |
Stald Miller ♥Stald Millerϖ |
24-07-2007 11:47 |
|
som vi har ud til folden de går på, er der foderkrybber. Og når de så kommer ind, opbinder jeg dem hver især og så giver jeg dem det på den måde. Det tager kun 5 min, så har det spist det. Jeg har TRavo E sport som jeg tildeler dem 100 gram af om dagen. Og det skulle være nok, eftersom de går på døgngræs. Det er med i deres foderplan om efterår og vinter, så det er ikke noget der bliver købt ekstra af. Jeg kan ikke huske hvad en sæk på 25 kg koster, men jeg mener det er omkring 300 kr. Og den kan altså varer i et stykke tid. Mine spiser det uden at jeg blander det op. Mvh. Lotte
www.staldmiller.dk - Dygtig rytter søges til ridning af unghest, skal have erfaring med ungheste. Kontakt os venligst via vor hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|