Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fluer :) Stinke-væske fra apoteket
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 16:07

Hejsa,

for ½ liv siden brugte jeg en bestemt væske, der stank helt forfærdeligt fra apoteket mod fluer, og det måtte ikke komme på tøjet e.l. fordi lugten ikke kan komme af.

hvad hedder det?? Det er ikke så mange, der bruger det, fordi det stinker næsten kvalmt.

Men min hest har 20 bremser på sig konstant, og det er sq synd.

Knus Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Det hedder
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 16:20
hjortetaksolie/bentjære og er giftigt og stinker så forfærdeligt, at jeg ikke forstår at nogen vil være bekendt at komme det på et levende væsen.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Havefest - bryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Den har IKKE 20 bremser på
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 17:46

Sig.

Det er klæg og INTET heller ikke hjortetaksolie/bentjære hjælper på dem...

Tænk på at når det stinker så grimt, hvordan er det så ikke for dyrene at gå rundt i.

Jeg prøvede det en gang, læste om det på nettet og så var det slut.

Og når klæg nu er ligeglade alligevel...

.

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN Tøsedulle...

0
0
Svar på denne tråd

Hjortetaksolie
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 21:03
Det er hjortetaksolie du snakker om.

Jeg bruger det og det samme gør min opstaldning - det er det eneste der kan holde hestene bare nogenlunde fri for kryb. Vi bor klods op af en mose - så her er levende. Det kan købes i matas.

Hvorfor er det så giftigt? Jeg vil meget gerne se en artikkel - jeg er jo ikke interesseret i at gøre mine dyr ondt.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Søg på google
Forfatter: 
Dato:  20-07-2007 21:31

Og du finder mange advarsler...

Det er meget meget giftigt og kræft fremkaldende.

.

Illum

.

Der er kun EN Smuk Ganger og EN MiniTøsedulle...

Skadefro nej, men ganske tilfreds....

0
0
Svar på denne tråd

Kan dæmpe
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 00:14

Jeg har lige afprøvet en hjemmelavet flue-skræk-blanding bestående af vand, eddike, hvidvinseddike og citronsaft på mine heste og den har vist at have en ganske god effekt på klæg. Det kan ikke fjerne klægene fuldstændig (det tror jeg ikke der findes et middel der kan), men det kan dæmpe mængden af klæg.

Mine heste var ved at blive ædt op ad klæg sidste weekend. Min unghoppe for rundt på folden som en stukken gris, fordi klægene var over alt på hende. Men da jeg så fik fat i hende og fik smurt det hjemmelavede fluemiddel på, så forsvandt klægene stort set fra hende og hun faldt til ro og kunne igen spise græs i fred og ro. Der sad en enkelt klæg på hende med mellemrum, men det var i småtingsklassen.

Mht hjortetaksolie så er det bestemt heller ikke noget, som jeg vil have i nærheden af mine heste. Jeg har oplevet en anden hesteejer bruge det på sin hest for en del år siden og det var rigeligt for mig. Det er simpelthen noget af det mest ildelugtende, klistrede brune stads man kan komme i nærheden af og at det så oveni købet er giftigt (det vidste jeg ikke dengang) gør det jo bestemt ikke bedre!

I stalden hvor jeg har mine heste var der for nogle år siden en som tabte en flaske hjortetaksolie på gulvet i sadelrummet. Gulvet er af beton og var kort tid forinden blevet malet, så på overfladen var det helt glat og dermed var nemt og hurtigt at vaske gulvet rent. Men det hjortetaksolie var et helvede at fjerne, ikke kun pga klister og stank, nej det groede fuldstændig fast til gulvet. Vi fik tørret det meste op, men vi måtte opgive at få gulvet helt rent igen, det kunne simpelthen ikke komme af ligegyldigt hvor meget vi skurede og skrubbede gulvet.

Så selv nu efter flere år, hvor der blevet vasket gulv og folk har vandret rundt og slidt på gulvet, er der forsat en stor plet efter en smadret flaske hjortetaksolie!

Jeg synes, det siger en hel del om, hvor kraftigt det stads er.

Når det kan have sådan en effekt på et betongulv, så ville jeg bestemt ikke have det godt med, at det kom på mine hestes pels og hud.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Kombineret Hubertus sadel købes, gerne af ældre model

0
0
Svar på denne tråd

Kan ikke finde noget
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 07:38
Nu har jeg søgt på både dit og dat og kan ikke finde noget om at hjortetaksolie skulle være giftig eller kræftfremkaldende.
Dyredoktor foreslår tværtimod at man bruger det...

Jeg har indtil nu aldrig haft problemer med at hestene kan tåle det - men de skal jo heller ikke bades i det.

Jeg har også selv fået det på fingrene adskillige gange og jeg er ellers forholdsvis allergisk.

Hilsen
Daniela
0
0
Svar på denne tråd

Det er hjortetakolie
Forfatter: 
Dato:  21-07-2007 11:02

Eller Bentjære, som det også hedder. Jeg har før brugt det meget, ved at jeg tog en ½ flaske af det (50 ml) og blandede op i en forstøver med en ½ liter vand. Det havde en vis effekt.

Jeg bruger nu Leovet Power Phaser. Et rigtig godt produkt, som holder de fleste klæg o.a. på afstand.

Jeg har også prøvet det på hundene mod tæger/flåter, som de får mange af i skoven, og der er det også effektivt.

Humor er, når man trods alt ler.

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

hammelev.com/

0
0
Svar på denne tråd

insekt dækken
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 02:37

Her du overvejet et insekt dækken??

Tænk på alle de kemikalier man byder sin hest,det er nemt klaret med et insekt dækken..

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  22-07-2007 13:02

Det ku da godt være, jeg sku prøve med den hjememlavede blanding. Har du en specifik opskrift på det, hvor man kan se, hvordan forholdene skal deles op?

jeg glæder mig til at finde noget, der virker :)

Lone

Massage, healing hest/rytter

Nu med hjemmeside.. Igen :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider