Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nu prøver jeg igen...
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:28

Jeg skrev for en måneds tid siden om min pony som pludselig begyndte at gå med hovedet oppe når jeg red ham og jeg er godt nok ved at blive lidt frustreret. Det startede, at jeg fik undervisning og der var det, at han pludselig tog hovedet op og nægtede at gå til biddet. Så spurgte jeg så herinde, og mange svarede, at det enten var tænderne eller ryggen den var gal med. så fik jeg en dyrlæge ud et par dage senere, som kiggede ham i munden og hun syntes så det så ud som om han havde noget halsbetændelse og han havde også lidt feber. så blev han behandlet mod det og stod i to uger uden at blive redet. så skulle jeg prøve ham igen, og der gik han nøjagtigt lige som sidste gang med hovedet oppe. Jeg ringede så igen og fik så af vide at jeg skulle have en kiopraktor som også er uddannet dyrlæge ud og kigge på ham. Han gav ham så kiopraktik fra hale til mule og så mig ride ham, og det virkede ikke som om det var ryg eller nakke den var gal med, så han kiggede ham så i munden igen og hans bagerste tænder var så blevet noget høje selvom han godt nok lige havde fået raspet tænder. Så han raspede dem så også skulle jeg lade ham stå i en uges tid også prøve igen. Så i dag, har jeg lige redet og synes måske også at det er blevet en smule bedre, men han gør det stadig. Jeg rider ham lidt hvor han går fint også slår han fra og sådan skiftede det meget i dag. jeg forstår bare ikke, hvis han havde ondt ville han så ikke hele tiden gå med hovedet oppe og ikke bare engang imellem? nu bliver han så nok nødt til at komme på dyrekliniken.

Mvh Julie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-07-2007 13:34
Hvis det er tænderne der har været galt med, så kan det sagtens gå et stykke tid inden den finder ud af at den faktisk ikke har ondt i dem mere. Den forbinder jo bidet med smerte, så måske tror den den stadig har ondt. Samtidig syntes jeg du skal prøve at få en ridelærer til at hjælpe dig lidt her i starten.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider