Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kan heste sidde fast
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 21:56
jeg har i lang tid undret mig over hvad folk mener når de siger at en hest der sidder fast i boksen hvad er det for noget hvad betyder det mvh helene

hej ogogogogogogogogogogog...gogogogogo
0
0
Svar på denne tråd

Du ruller sig fast.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 22:04

Hvis en hest ruller sig og den gør det for tæt op ad væggen, så kan den komme til at ligge i spænd med benene mod væggen.

På den måde kan den ikke komme til at "stå i mod" med benene, så den kan komme tilbage igen.

Hvad står der egentligt i din signatur??

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 22:05
Ja det kan de, feks hvis de ruller sig i boksen og kommer for langt over til væggen, hvor de så får benene til at ligge op af væggen, ja så ligger de fast og skal til tider have hjælp for at komme op.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Ligger en hest fast, -
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 22:19
som de andre indlæg har nævnt, skal det helst gå rigtig stærkt med at få dem på rette køl igen, for heste kan gå hurtig i chok med døden til følge.

Så det er bestemt noget man skal tage alvorligt hvis man høre/ser en "fastligger".

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

min fjord
Forfatter: 
Dato:  16-07-2007 22:20
lå tit ned i boksen pga stramme sener, han kom til at vende sig i kanpen om at komme op, så benene kom op af boksvægen og blev hermed fastlåst. så ingen boks til ham, han er nu kommet i løsdrift.

hesten som ellers har raske ben skal nok selv lække sig, så den kan komme op igen. problemet kan måske opstå i for lille boks eller hvis de ruller sig i boksen, Syntes ikke det er et problem man høre meget til? ikke der jeg har haft hest ståne.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider